پاسخ تحلیلگر سابق پنتاگون به رهبر حزب پارلمان اوکراین پیرامون مذاکرات با روسیه

© Sputnik / Sergey Karpuhin/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Руководитель фракции "Слуга народа" в Верховной раде Украины Давид Арахамия во время российско-украинских переговоров в Стамбуле
Руководитель фракции Слуга народа в Верховной раде Украины Давид Арахамия во время российско-украинских переговоров в Стамбуле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2023
اشتراک
تحلیلگر سابق پنتاگون در پاسخ به اظهارات دیوید آراخامیا مبنی بر این که انگلیس باعث ادامه جنگ در اوکراین شد، گفت: واضح است که ایالات متحده و بریتانیا هر دو خواستار خروج اوکراین از میز مذاکره و ادامه جنگ بر سر دونباس بودند.
به گزارش اسپوتنیک، کارن کویتکوفسکی، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده و تحلیلگر سابق پنتاگون گفت که من فکر می‌کنم واضح است که ایالات متحده و بریتانیا هر دو خواستار خروج اوکراین از میز مذاکره و ادامه جنگ بر سر دونباس بودند. متقاعد کردن بوریس جانسون برای کنار گذاشتن روند صلح 2022 کلیدی بود.
وی گفت: تکرارعلنی این فشار ایالات متحده و بریتانیا برای جنگ بیشتر نشان می دهد که غرب به دنبال یک روایت خروج است. جانسون یک قربانی عمومی عالی برای بریتانیا و ایالات متحده است. من انتظار دارم که او تنها نباشد، زیرا افسر نظامی سرکش و سایرین در اوکراین نیز به خاطر توصیه "بد" به زلنسکی سرزنش خواهند شد. یعنی اگر غرب تصمیم بگیرد در این مرحله آخر از زلنسکی محافظت کند و سعی کند کل فاجعه اوکراین را بر گردن زلنسکی نیندازد، من انتظار دارم که این بیان حقیقت عمومی در مراحل پایانی توسط بازیگران مختلف، با هدف حذف زلنسکی و پایان دادن به جنگ با کمترین تحقیر غرب ممکن باشد.
تحلیلگر سابق پنتاگون افزود: من نگران این هستم که جنگ‌افروزان غربی با لهستان، آلمان و لیتوانی در مورد طرح‌های پس از جنگ برای اوکراین و زلنسکی هماهنگی نداشته باشند و ممکن است شاهد واگرایی در اهداف و روش‌ها باشیم. نمونه جنگ نیابتی است، نیابتی ها از ابتدا تا انتها رنج می برند و عاملان جنگ به سادگی در بحران بعدی ناپدید می شوند.
Украинские военнослужащие на линии фронта. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2023
نیمی از اراضی؛ آمریکا از اقدام روسیه در اوکراین وحشت زده شد
پیشتر، دیوید آراخامیا، رئیس فراکسیون خدمتگزار مردم اوکراین اعلام کرد که "پارلمان عالی" اوکراین در حال تدوین قانون جامعی در مورد بسیج و خنثی سازی نظامی است که در آن مسائل مربوط به جایگزینی، اعزام و تعیین سن سربازی در نظر گرفته می شود. به گفته وی، بیش از ده لایحه در رادا در مورد ساماندهی بسیج عمومی وجود دارد. بنابراین، تا پایان سال، همانطور که وی ادعا می کند، این کمیته لایحه ای را با نام رمز ماتریس بسیج و غیرنظامی تهیه می کند که به امضای سران همه جناح ها خواهد رسید.
آراخامیا معتقد است که اگر اوکراین با بی طرفی موافقت می کرد، جنگ اوکراین در بهار 2022 به پایان می رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала