- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وزارت دفاع روسیه: ارتش اوکراین در یک روز تقریباً 700 نفر را از دست داد

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر نیروهای روسی در منطقه کراسنولیمانسک
نیروهای روسی در منطقه کراسنولیمانسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه گزارش روزانه تلفات در صفوف نیروهای مسلح اوکراین را به روز کرد.
وزارت دفاع روسیه گزارش داد که تلفات نیروهای مسلح اوکراین در روز در شش جهت در منطقه عملیات ویژه به هفتصد نفر رسیده است.
جبهه دونتسک
طی 24 ساعت گذشته، گروه نیروهای "جنوب" نیروهای مسلح روسیه تا 290 پرسنل ارتش اوکراین را در مناطق شهرک های کلشچفکا، کردیوموفکا، رازدولوفکا، بوگدانوفکا، کراسنویه و واسیوکوفکا در جمهوری دونتسک منهدم کردند.
این وزارتخانه افزود: مجموع تلفات دشمن در این مسیر بالغ بر 290 تن از نیروهای نظامی کشته و زخمی شده، سه خودرو، هویتزر D-20 و D-30 و همچنین ایستگاه جنگ الکترونیک بوکوول-AD بوده است.
منطقه کوپیانسک
وزارت دفاع روسیه: طی 24 ساعت گذشته، نیروهای اوکراینی 110 پرسنل نظامی را در این مسیر از دست داده اند.
بدین ترتیب جنگنده های گروه غرب با پشتیبانی یگان های هوانوردی و توپخانه خط مقدم، دو حمله گروه های تهاجمی را دفع و به تیپ های 14 مکانیزه و 57 موتوری پیاده نیروهای مسلح اوکراین در شرق روستای سینکوفکا ، منطقه خارکف خسارت وارد کردند.
منطقه یوژنودونتسک
وزارت دفاع روسیه ادامه داد: پرسنل نظامی گروه شرق حمله نیروهای اوکراینی را در مجاورت پریوتنویه در منطقه زاپوروژیه دفع کردند و دشمن تا 150 نفر را از دست داد.
"تلفات روزانه دشمن نیز دو خودروی زرهی رزمی، دو خودرو، یک هویتزر D-20 و یک دستگاه توپخانه خودکششی گووزدیکا بود.
علاوه بر این، تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات تیپ 128 دفاع زمینی نیروهای مسلح اوکراین در منطقه نیکولسکویه در دموکراتیک جمهوری دونتسک مورد اصابت و آتش سوزی قرار گرفت.
جبهه کراسنولیمانسک
"در جهت کراسنولیمانسک، اقدامات هماهنگ واحدهای گروه مرکز نیرو، حملات هوایی ارتش و آتش توپخانه حمله گروه تهاجمی تیپ 5 گارد ملی اوکراین در منطقه روستای گریگورووکا را دفع کرد.
علاوه بر این، نیروی انسانی و تجهیزات تیپ 47 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در منطقه پتروفسکی در لوگانسک منهدم شدند.
وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: تلفات نیروهای مسلح اوکراین بالغ بر 55 پرسنل نظامی و دو دستگاه وانت بوده است.
سامانه سیار جنک رادیو الکترونیکی ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2023
ضربه سخت روسیه به نیروهای مسلح اوکراین
جهت زاپاروژیه
نیروهای مسلح روسیه بیش از 40 پرسنل نظامی اوکراینی، دو تانک و دو خودروی زرهی دشمن را در مجاورت روستای رابوتینو منهدم کردند.
بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، یگان‌های گروه نیروهای روسی نیز علیه پرسنل تیپ 65 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در منطقه روستای رابوتینو در منطقه زاپوروژیه مورد اصابت آتش قرار گرفتند.
در جهت زاپوروژیه، یگان‌های گروه نظامی روسیه، حملات هوایی و آتش توپخانه دو حمله گروه‌های تهاجمی تیپ 117 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین را در شمال شهرک نووپروکوپوفکا، منطقه زاپوروژیه دفع کردند و نیروی انسانی و نیروی انسانی و تجهیزات تیپ های 33 و 65 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین را موذد هدف قرار دادند.
جهت خرسون
در جهت خرسون، در نتیجه آتش نیروهای روسیه، نیروهای اوکراینی تا 35 سرباز کشته و مجروح و دو خودرو از دست دادند و در جریان نبرد ضد باتری، هویتزرMsta-B و اسلحه Giatsint-B ارتش اوکراین منهدم شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала