روزنامه نگار لبنانی: بی بی سی به "مطبوعات زرد" تبدیل شده است

© AP Photo / Kirsty Wigglesworthاستعفای خبرنگار بی‌بی‌سی در اعتراض به تبعیض‌ در این رسانه
استعفای خبرنگار بی‌بی‌سی در اعتراض به تبعیض‌ در این رسانه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2023
اشتراک
روزنامه نگار لبنانی: بی بی سی به "مطبوعات زرد" تبدیل شده است که عینیت و بی طرفی خود را از دست داده است
به گزارش اسپوتنیک، رسانه بی‌بی‌سی به "مطبوعات زرد" تبدیل شده است که با نگرش مغرضانه خود نسبت به رویدادهایی که در اطراف فلسطین و فراتر از آن اتفاق می‌افتد، روحیه روزنامه‌نگاری واقعی را از دست داده است. این موضوع توسط حسین عزالدین روز شنبه در رادیو عربی اسپوتنیک توسط ، روزنامه‌نگار و گزارش‌گر سرشناس لبنانی، که از اواسط دهه 90 قرن گذشته درگیری‌های اعراب و اسرائیل را پوشش می‌دهد و عمدتاً در جنوب لبنان فعالیت می‌کرد، بیان شد .
او گفت: "رسانه‌ها باید بی‌طرف و منصف باشند، طبق اصول روزنامه‌نگاری، اما امروز می‌بینیم که بی‌بی‌سی قربانی را به جلاد تبدیل می‌کند، قربانی را به تروریست و قاتل را به فردی انسانی تبدیل می‌کند که ظاهراً از خود دفاع می‌کند". ، پیام گروهی از روزنامه نگاران بی بی سی را که به شدت از سیاست های تحریریه این شرکت انتقاد کرده بود، توضیح داد. این سیاست کور کردن افکار عمومی است."
ایزدین تأکید کرد: "کاری که بی‌بی‌سی اکنون انجام می‌دهد نقطه سیاه جدیدی را در تاریخ طولانی ناسازگاری و عدم عینیت کامل آن نشان خواهد داد، گویی که آنها طرفی در این درگیری هستند. آنها از انتقال واقعیت به مردم به دور هستند و علاوه بر این، تلاش می کنند آن دسته از متخصصان رسانه را که عینیت را امری انسانی می دانند، ساکت کنند.
بی‌بی‌سی متهم به پیروی از استانداردهای دوگانه هنگام پوشش وضعیت در نوار غزه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2023
بی‌بی‌سی متهم به پیروی از استانداردهای دوگانه هنگام پوشش وضعیت در نوار غزه شد
به گفته وی، سوگیری آشکاری در تعدادی از رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های غربی وجود دارد که "نه تنها حرفه‌ای بودن خود را از دست می‌دهند، بلکه خارج از چارچوب کد رسانه‌ای عمل می‌کنند".
همکار ما خاطرنشان کرد: "آنها خودشان با رها کردن جستجوی حقیقت به بازنده تبدیل می شوند." بی‌بی‌سی عینیت و حرفه‌ای بودن خود را از دست داده و تبدیل به یک مطبوعات تبلوید شده است که از اتاق‌های پنهان اداره می‌شود."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала