سفیر روسیه در چین: ناتو مناقشه در اوکراین را یک سرمایه گذاری سودآور می داند

© AP Photo / Libkosنیروهای اوکراینی
نیروهای اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2023
اشتراک
ناتو جان سربازان اوکراینی را بهایی ناچیز برای تضعیف روسیه می داند.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور مورگولف سفیر روسیه در چین گفت که اعضای ناتو درگیری در اوکراین را یک "سرمایه گذاری سودآور" می دانند؛ برای آنها جان سربازان اوکراینی "بهایی ناچیز" برای تضعیف فدراسیون روسیه است. .
این هفته 10 سال از آغاز اعتراضات در میدان اصلی کی یف می‌گذرد که منجر به کودتا شد. دلیل آن تعلیق امضای توافقنامه همکاری با اتحادیه اروپا از سوی دولت بود. بعدها میدان به کانون رویارویی نیروهای امنیتی و رادیکال ها تبدیل شد و درگیری ها ده ها تلفات به دنبال داشت.
به گفته مورگولف، سال 2013 در واقع نقطه شروع بحران فعلی اوکراین بود. پس از سرنگونی رئیس جمهور منتخب دموکراتیک با حمایت مستقیم کشورهای غربی، ناسیونالیست های رادیکال قدرت دولتی در اوکراین را به دست گرفتند و شروع به تحمیل یک برنامه ضد روسی در کل کشور کردند. "مناطق در شرق کشور که همیشه به سمت روسیه گرایش داشته اند، با این امر موافق نبودند و از تصرف غیرقانونی قدرت در کی یف خودداری کردند. در نتیجه، رژیم اوکراین وحشت واقعی را علیه این بخش از مردم به راه انداخت."
مورگولف تأکید می کند که زمانی که غرب شروع به پمپاژ سلاح اوکراین کرد. در این شرایط روسیه چاره ای جز آغاز عملیات نظامی ویژه در فوریه 2022 نداشت. به گفته وی، تا پایان ماه مارس، فدراسیون روسیه عملاً به اهداف اصلی خود دست یافته بود و کی یف آماده بود تا یک توافقنامه سیاسی قابل قبول برای دو کشور منعقد کند، اما غرب بلافاصله مجدداً در این وضعیت مداخله کرد و مقامات اوکراین را مجبور کرد تمام توافقات را رها کنید
ناتو در تمام دوره بعدی متکی به طولانی کردن رویارویی، تامین سلاح به کی یف و نامیدن این درگیری از زبان رهبران خود یک "سرمایه گذاری سودآور" بود . وی خطر نشان کرد که این سخنان به این معنا که با قربانی کردن جان سربازان اوکراینیو با این قیمت اندک می تواند روسیه را تضعیف کند و حتی به شکست استراتژیک کشورمان آسیب برساند.
والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2023
فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت در جبهه دشوار است
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کیف مورد سوء استفاده و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود؛ روسیه "هیچ فرصتی برای انجام این کار باقی نگذاشته بود؛ خطرات امنیتی به‌گونه‌ای ایجاد شده بود که امکان پاسخگویی با ابزارهای دیگر غیرممکن است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала