روسیه 40 تن کمک های بشردوستانه برای خارج شدگان از قره باغ به ارمنستان ارسال کرد + فیلم

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر هواپیمای ایلیوشین-76 وزارت شرایط اضطراری روسیه
هواپیمای ایلیوشین-76 وزارت شرایط اضطراری روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2023
اشتراک
وزارت اوضاع اضطراری روسیه گزارش داد 40 تن کمک های بشردوستانه برای شهروندانی که مجبور به ترک قلمرو قره باغ کوهستانی شده اند به ارمنستان ارسال شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است: "هواپیمای ایلیوشین-76 وزارت شرایط اضطراری روسیه از فرودگاه ژوکوفسکی در حومه مسکو به سمت فرودگاه ایروان پرواز کرد. این کمک متشکل از محموله های مواد غذا، پتوها و نیروگاه های سیار به دستور رئیس جمهور روسیه و به نمایندگی از دولت فدراسیون روسیه سازماندهی شده است".
در 19 سپتامبر، آذربایجان عملیات نظامی خود را در قره باغ برای "بازگرداندن نظم مبتنی قانون اساسی" آغاز کرد. روز بعد، مقامات قره باغ انعقاد توافقنامه هایی را در مورد آتش بس کامل اعلام کردند. ساموئل شهرامانیان، رئیس جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره باغ ، فرمانی را امضا کرد که در تاریخ 1 ژانویه 2024 به حیات آن پایان داده و تمام نهادها و سازمان های دولتی این جمهوری را منحل می کند.
در پنجم اکتبر، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، طی نشستی در گرانادا، اسپانیا، اعلامیه ای را امضا کرد که در آن قره باغ کوهستانی را به عنوان قلمرو آذربایجان به رسمیت می شناسد.
در 6 نوامبر، وزارت دفاع روسیه از پایان تعویض پرسنل حافظ صلح در قره باغ کوهستانی خبر داد. این اداره خاطرنشان کرد که حافظان صلح به انجام وظایف خود در منطقه اقتصادی قره باغ آذربایجان ادامه می دهند. همچنین تعامل مستمر با باکو در مورد رعایت قوانین بشردوستانه در رابطه با غیرنظامیان ادامه دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала