ضرب و شتم بازداشت شدگان فلسطینی در زندان های اسرائیل

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ با بلندی های جولان از اسرائیل و نیتان یاهو حمایت میکند
ترامپ با بلندی های جولان از اسرائیل و نیتان یاهو حمایت میکند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2023
اشتراک
رسانه: بازداشت شدگان فلسطینی از ضرب و شتم در زندان های اسرائیل صحبت می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، فلسطینیانی که توسط اسرائیل بازداشت شدند به وال استریت ژورنال گفتند که در زندان های اسرائیل از زمان تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل با ضرب و شتم، شکنجه و سایر موارد غیر حقوقی روبرو بوده اند.
این نشریه می نویسد: بسیاری از ساکنان نوار غزه در زندان‌های اسرائیل نگهداری می‌شوند و می‌گویند که با آزار و اذیت از جمله ضرب و شتم، سوءتغذیه و ادرار کردن اسرائیلی ها بر روی زندانیان مواجه شده‌اند. زندانیان همچنین گفتند که به اینترنت دسترسی ندارند و هفته ها قادر به تماس با خانواده های خود در غزه نبودند.
این روزنامه خاطرنشان می کند که پس از حمله جنبش حماس فلسطینی، مقامات اسرائیلی هزاران نفر از ساکنان این منطقه را که با مجوز رسمی از مقامات در اسرائیل کار می کردند، بازداشت کردند. به نوشته این نشریه، ارتش اسرائیل بدون هیچ مدرکی آنها را به عوامل حماس متهم کرد.
ماهر اسکایک، یکی از فلسطینی های بازداشت شده به وال استریت ژورنال گفت: ما کارگران با مجوزهای قانونی بودیم... جنگ از زمانی که ما در اسرائیل بودیم شروع شد، ما کاری به آن نداشتیم. چرا ما به این دلیل مجازات می شویم؟
این نشریه خاطرنشان می کند که سرتیپ دانیل هاگاری، نماینده نیروهای دفاعی اسرائیل اظهار داشت که او فیلم هایی از نیروهای اسرائیلی را دیده است که گفته می شود اسرای فلسطینی را کتک می زنند.
هاگاری با بیان اینکه ارتش اسرائیل در حال بررسی این حوادث است، گفت: این برخلاف ارزش های اخلاقی ماست.
بسیاری از کارگران بدون مدرک بازداشت شدند که اسرائیل مجوز کار آنها را لغو کرد. وکلای اسرائیلی و گروه های حقوق بشر می گویند که اسرائیل از این به عنوان یک توجیه قانونی برای بازداشت خود استفاده کرد.
طارق ابوجبل که در شهر اسدود اسرائیل بازداشت شده و در آنجا به عنوان نظافتچی کار می کرد، به این نشریه گفت: شرایط وحشتناکی بود. ما از توالت ها آب می خوردیم زیرا تقریباً آب یا سایر منابع در آنجا نبود.
بر اساس این گزارش، بر روی مچ پا و مچ دست برخی از کارگران فلسطینی بازداشت شده توسط اسرائیل، نوارهای آبی رنگ با شماره شناسایی بسته شده بود.
مردی در مورد دوران بازداشت خود در اسرائیل گفت: ما را با شماره مان صدا می کردند. ما نام خود را فراموش کردیم، اما شماره های خود را به خاطر سپردیم. من اصلا عبری صحبت نمی کنم ولی این را به عبری حفظ کردم.
این روزنامه گزارش داد که اسرائیل گفته است که تحت قوانین اضطراری تا 30 نوامبر به نگهداری تعداد نامشخصی از بازداشت شدگان در غزه ادامه می دهد و پس از آن محاکمه ای برگزار می شود.
سازمان غیردولتی کمیته اسرای فلسطینی پیشتر گزارش داده بود که سرویس های امنیتی اسرائیل از زمان تشدید درگیری ها در 7 اکتبر بیش از 2500 فلسطینی را بازداشت کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала