لاوروف: روسیه به طور قاطع تروریسم را در هر شکلی محکوم می کند و مخالف مبارزه غیر موثر با آن است

© МИД РФ /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف وزیر خارجه روسیه
لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2023
اشتراک
لاوروف :ما باید بر سر میز مذاکره بنشینیم و در مورد ایجاد کشور فلسطین به توافق برسیم.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: بلافاصله پس از توقف درگیری ها در نوار غزه، باید بر سر میز مذاکره نشست و بر سر تشکیل کشور فلسطین به توافق رسید.
لاوروف گفت: مایلم موضع خود را تأیید کنم. ما قاطعانه تروریسم را در هر شکلی را محکوم می کنیم، اما همچنین قاطعانه با کشورهایی مخالف هستیم که با تروریسم از روش هایی استفاده می کنند که قوانین بین المللی بشردوستانه را به شدت نقض می کند . بمباران بی رویه مناطق مسکونی، بیمارستان ها، مهدکودک ها، که منجر به هزاران نفر هزاران شهروند بی گناه از جمله هزاران کودک جان خود را از دست می دهند.
و لاوروف در یک نشست خبری در مسکو گفت: در درازمدت، این مشکل تنها با ایجاد یک کشور فلسطینی که در تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل پیش بینی شده است، قابل حل است و هر چه حل این موضوع بیشتر به تعویق بیفتد، تضمین ثبات دشوارتر خواهد شد. بنابراین، ما موضع خود را در مورد لزوم عدم تأخیر تأیید می کنیم." و بلافاصله پس از توقف جنگ و برآورده شدن نیازهای بشردوستانه ساکنان نوار غزه، لازم است پای میز مذاکره بنشینیم بر سر ایجاد یک کشور فلسطینی توافق کنیم.
وی در عین حال اعتراف کرد که "موضوع بسیار پیچیده است".
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2023
لاوروف: ایجاد کشور فلسطینی اجتناب ناپذیر است + ویدئو
لاوروف توضیح داد که "اگر به نقشه نگاه کنید، از سرزمین‌هایی که باید در آن کشور فلسطین ایجاد شود، به‌ویژه در کرانه باختری باقی مانده است. در آنجا در نتیجه اقدامات یکجانبه مقامات اسرائیل، شهرک‌هایی ایجاد شده است که که توسط هیچ کشوری در جهان قانونی به رسمیت شناخته نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала