تردید اتحادیه اروپا در خصوص ارسال جنگنده های F-16 به اوکراین

© AP Photo / Mindaugas KulbisИстребитель F-16 португальских ВВС на миссии НАТО. Архивное фото
Истребитель F-16 португальских ВВС на миссии НАТО. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2023
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که نمی داند جنگنده های F-16 چه زمان به اوکراین تحویل داده خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، ژوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اطلاعاتی در خصوص اینکه جنگنده های F-16 چه زمان به اوکراین تحویل داده خواهند شد، در دست ندارد.

وی در نتیجه نشست وزاری دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد: "من هیچگونه اطلاعات مشخصی را در مورد اینکه دقیقا چه زمانی اولین جنگنده های F-16 در آسمان اوکراین به پرواز در خواهند آمد، در اختیار ندارم. آموزش خلبانان ادامه دارد و این امر زمان بر است، هیچکس خلبانان را بدون آموزش کامل برای هدایت هواپیماها اعزام نخواهد کرد".

Истребитель F-16 португальских ВВС на миссии НАТО. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
بلژیک چندین فروند F-16 را به اوکراین عرضه خواهد کرد
شایان ذکر است که هلند و دانمارک اولین کشورهایی بودند که با ارائه جنگنده های F-16 به اوکراین موافقت کردند. گاخ سفید تایید کرده که اوکراین این هواپیما ها را از کشورهای ثالث و بعد از پایان آموزش خلبانانش دریافت خواهد کرد. وزیر دفاع هلند پیشتر اعلام کرده بود که کورش در نظر دارد در سال 2024 این جنگنده ها را در اخیتار اوکراین قرار دهد و همچنین مصمم است که 18-12 فروند از این جنگنده ها را به مرکز آموزش این خلبانان در رومانی اعزام کند.
روسیه یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند، "از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل ... در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала