انگیزه السیسی از دیدار با رئیسی

© پایگاه اطلاع رسانی دولتحضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در پانزدهمین اجلاس بریکس
حضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در پانزدهمین اجلاس بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2023
اشتراک
سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر در سخنانی انگیزه دیدار عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری کشورش با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در ریاض را فاش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "احمد فهمی" سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه "صدی البلد" گفت: "شنبه یک اجلاس فوق‌العاده مشترک عربی و اسلامی در عربستان سعودی برگزار شد. دو اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی به دلیل شرایط استثنایی که در فلسطین به ویژه نوار غزه در جریان است، در یک اجلاس ادغام شدند".
سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر ادامه داد: "هدف از برگزاری این اجلاس، ارتقای دیدگاه ها در بین کشورهای شرکت کننده در آن بود، بنابراین دیدارهای السیسی نیز برای تقویت رایزنی بین کشورهای شرکت کننده در اجلاس و اتخاذ بهترین راه‌ها برای دستیابی به اهداف درباره بحران فعلی بود، به ویژه که مصر به مساله فلسطین، رهبری و ملت آن توجه دارد".
احمد فهمی همچنین تصریح کرد که مصر به حفاظت از امنیت ملی اعراب و مساله فلسطین اهمیت می‌دهد و از آن حمایت می‌کند و از این رو مصر در حال تلاش برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه و تشدید تماس‌های خود با همه، و باز کردن درها برای حمایت از برادران فلسطینی و حفظ امنیت و ثبات در خاورمیانه است.
سید ابراهیم رئیسی در حاشیه نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در ریاض عربستان، در دیدار با السیسی همتای مصری خود با تاکید بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی تصریح کرد: "جمهوری اسلامی ایران مانعی برای گسترش روابط با کشور دوست مصر ندارد".
السیسی نیز در این دیدار با بیان اینکه اراده سیاسی قطعی ما برای ایجاد روابط واقعی با ایران است، گفت: "برای این امر وزیران مربوطه را مأمور کرده‌ایم تا پیگیر برقراری روابط عمیق بین دو کشور باشند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала