پیش بینی تغییرات گسترده در رهبری اوکراین در آینده نزدیک

© Fotolia / Mikhail Markovskiyبنای یادبود در میدان استقلال کی یف اوکراین
بنای یادبود در میدان استقلال کی یف اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2023
اشتراک
کارشناس: سرویس های ویژه بریتانیا فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین را برای سمت ریاست جمهوری برگزیده اند.
به گزارش اسپوتنیک، لری جانسون کارمند سابق سرویس مرکزی اطلاعات ایالات متحده در مصاحبه با کانال یوتیوبی Dialogue works اعلام کرد که سرویس های ویژه بریتانیا والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین را بعنوان جایگزین ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور برگزیده اند.

این کارشناس مدعی شده است: "سرویس اطلاعاتی بریتانیا درک می کند که منافع حاصل از زلنسکی، دلقک کوچک، به پایان رسیده اند و آنها الی الظاهر به زالوژنی احتیاج دارند تا نقش قابل توجه تری را بازی کند".

 ناتو و اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2023
معاون رئیس شورای امنیت روسیه: اروپا دیگر کریمه و دونباس را اوکراینی نمی داند
به گفته وی، به سرویس های ویژه خارجی اجازه داده شده تا برای رهبر اوکراین جایگزین پیدا کنند، زیرا درگیری با روسیه برای آنها یک شکست بوده است، اما زلنسکی از هرگونه مذاکره با مسکو خودداری می کند. ایشان امیدوار هستند که زالوژنی بتواند یک جایگزین مناسب بوده و در آینده دست به مصالحه با مقامات روسیه بزند.

جانسون در انتها خاطرنشان کرد: "آنها به زلنسکی این را می فهمانند، که دوره تاریخ مصرف آن به پایان رسیده است".

والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین شرایط برای کی یف را به بن بست رسیده عنوان کرده است. وی در مقاله ای برای نشریه اکونومیست اظهار کرده که ارتش اوکراین به احتمال فراروان در خطوط مقدم «یک پیشروی عمیق و زیبا» را انجام نخواهد داد. دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین به نوبه خود تاکید کرده است که هر چه مقامات اوکراینی زودتر درک کنند که شانسی برای پیروزی در میدان جنگ ندارند، همانقدر سریعتر چشم اندازها برای حل و فصل شرایط باز خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала