وزارت شرایط اضطراری روسیه تخلیه غیرنظامیان از نوار غزه را آغاز کرد

© AFP 2023 / Mohammed Abedکریدور مرزی بین غزه و مصر
کریدور مرزی بین غزه و مصر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2023
اشتراک
وزارت موقعیت های اضطراری روسیه و دیپلمات ها تخلیه غیرنظامیان از نوار غزه را آغاز کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت موقعیت های اضطراری روسیه به همراه دیپلمات های روسی، کار را برای تخلیه غیرنظامیان از نوار غزه سازماندهی کرده اند.
در بیانیه این اداره امده است: وزارت شرایط اضطراری روسیه به همراه دیپلمات‌های روسی کار را برای تخلیه غیرنظامیان از نوار غزه سازماندهی کردند. در طول هفته، گروه ویژه موقعیت‌های اضطراری روسیه برای هماهنگ کردن رویه‌ها و مسیرهای تخلیه شهروندان روسی گرفتار شده درمنطقه درگیری فلسطین و اسرائیل کار کرد.
این اداره افزود: "در حال حاضر شهروندان فدراسیون روسیه که مایل به ترک منطقه درگیری هستند در حال عبور از ایست بازرسی هستند. متخصصان وزارت شرایط اضطراری روسیه در حال ارائه کمک های پزشکی و روانی به مردم در محل هستند و به آنها غذا و آب می دهند."
به گفته این وزارتخانه، تمامی شهروندان روسیه که امروز از مرز این منطقه عبور کرده اند به قاهره اعزام خواهند شد، جایی که ستاد عملیاتی وزارت موقعیت های اضطراری روسیه مستقر خواهد شد.
اسرائیل در 7 اکتبر مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، جنگنده های این سازمان وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را نیز به گروگان گرفتند. در اسراییل بر اساس آخرین داده های دولتی حدود 1.2 هزار نفر کشته شدند که این رقم شامل غیرنظامیان، سربازان، شهروندان خارجی و کارگران می شود و همچنین گزارش شده است که بیش از 5 هزار نفر مجروح شده اند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را تحت کنترل خود درآورد و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد وتامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت را متوقف کرد.
تعداد کشته شدگان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از مرز 11 هزار نفر گذشت و بیش از 27.4 هزار نفر مجروح شدند. سفارت روسیه گزارش داد که در جریان تشدید درگیری ها، 20 روس کشته، دو نفر گروگان گرفته شده و هفت نفر به عنوان مفقود اعلام شده اند. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. خود جنبش اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد.
نیروهای اسرائیلی در غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2023
روسیه آماده است تا کسانی را که درخواست کمک کرده اند را از غزه خارج کند
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. با توجه به موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب آن را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد، با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی، در سال 1947 ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала