رئیس جمهور ترکیه: در مسئله غزه در دام اتحادیه اروپا نخواهیم افتاد

© AFP 2023 / Adem AltanПрезидент Турции Реджеп Тайип Эрдоган выступает с речью на Великом национальном собрании Турции в Анкаре
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган выступает с речью на Великом национальном собрании Турции в Анкаре - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2023
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که به جنبش حماس به عنوان یک حزب سیاسی نگاه می کند.
به گزارش اسپوتنیکف رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که کشورش نمی تواند در «دام اتحادیه اروپا» بیفتد و وی به جنبش فلسطینی حماس بعنوان یک حزب سیاسی نگاه می کند.

رهبر ترکیه در حین بازگشت از نشست سران سازمان همکاری های اسلامی در ریاض به خبرنگاران اعلام کرد: "ما ترکیه هستیم، نمی توانیم در دام اتحادیه اروپا بیفتیم. آیا اتحادیه اروپا در کشتار اسرائیل شرافت بشریت را دیده است، آیا به آن احترام می گذارد یا نه؟ متاسفانه من تا کنون ندیده ام که هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا موضع مشخصی را اتخاذ کرده باشد. آنها اکنون تنها شروع به اظهار نظر می کنند. معنوان مثال اظهارات چندی پیش مکرون (رئیس جمهور ترکیه). اما جالب است که رئیس جمهور و نخست وزیر آلمان چه موضعی را اتخاذ خواهند کرد؟ ما در حین سفر به آلمان این را به وضوح خواهیم دید. اما فعلا از طرف آنها چیز واضحی وجود ندارد. به عقیده اروپا، خیلی مهم است که چه کسی حقوق بین الملل را خواهد باخت. فعلا متاسفانه رویکرد اتحادیه اروپا با رویکرد ما همخوانی ندارد. اما من فکر می کنم که سفر به آلمان خیلی چیزها را روشن خواهد کرد. اتحادیه اروپا در خصوص حماس مثل اسرائیل فکر می کند. اما ما مثل آنها فکر نمی کردیم و نمی توانیم فکر بکنیم. به همین دلیل من به حماس بعنوان یک حزب سیاسی نگاه می کنم که در انتخابات در فلسطین گیروز شده است".

اردوغان: آماده آغاز عملیات جنگی در ادلب هستیم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2023
اردوغان: اسرائیل باید به فلسطینی‌ها غرامت بپردازد
رهبر ترکیه همچنین به رخداد معروف برای نشریه Charlie Hebdo در فرانسه را یادآوری کرد.

اردوغان این سوال را مطرح کرد: "در آنجا چه اتفاقی افتاد، تمامی رهبران جهان، روسای جمهور و نخست وزیران در رژه پاریس شرکت کردند. در آنجا رهبران کشورهای اسلامی نیز حضور داشتند. امر اگر تمامی کودکان، زنان و افراد کهنسال را کنار هم قرار دهیم، تعداد قربانیان در غزه به 13 هزار نفر رسیده است. چنین تصویری واضح است. اما آیا رهبراین جهانی بویژه در رابطه با این حوادث در فلسطین صدای خود را بالا خواهند برد؟ آیا بلند خواهد شد و اسرائیل را محکوم می کنند؟ نه! چرا؟"

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала