رسانه ها از پیش نویس بیانیه پایانی اجلاس سران در ریاض خبر دادند

© Photo / New Murabba Development CompanyПроект "Новая Мурабба" - крупнейший в мире комплекс в центре Эр-Рияда, Саудовская Аравия
Проект Новая Мурабба - крупнейший в мире комплекс в центре Эр-Рияда, Саудовская Аравия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2023
اشتراک
شرکت کنندگان در اجلاس ریاض خواستار توقف ارسال سلاح به اسرائیل خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی مصری القاهره نیوز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که پیش نویس بیانیه پایانی اجلاس سران ریاض شامل درخواست از همه کشورها برای توقف ارسال سلاح به اسرائیل است.
دو نشست فوق العاده با حضور سران اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی روز شنبه در ریاض پایتخت عربستان سعودی برای هماهنگی مواضع آنها و اتخاذ تصمیماتی برای پایان دادن به خصومت ها در نوار غزه برگزار می شود.
منابع شبکه تلویزیونی القاهره نیوز خبر دادند که پیش نویس بیانیه پایانی اجلاس سران عربی و اسلامی از همه کشورها می خواهد که صادرات سلاح و مهمات به مقامات اشغالگر را متوقف کنند.
وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2023
اظهار نظر وزارت خارجه روسیه درباره برنامه های اسرائیل برای حفظ کنترل نظامی خود بر غزه
مناقشه در خاورمیانه
مناقشه فلسطین و اسرائیل با منافع ارضی طرفین مرتبط است و برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه باقی مانده است.
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه منحصراً بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل که به منافع ارضی طرفین مربوط می شود، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала