ایرانیان زندانی در روسیه به وطن باز می‌گردند

© Photo / IRNAدیدار امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری ایران با کنستانتین چوچینکو، وزیر دادگستری فدراسیون روسیه
دیدار امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری ایران با کنستانتین چوچینکو، وزیر دادگستری فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2023
اشتراک
سرویس مطبوعاتی وزارت دادگستری روسیه خبر داد که زندانیان ایرانی که محکومیت آنها در روسیه قطعی شده مراحل نهایی انتقال آنان نیز نهایی شده است و به زودی به ایران باز می‌گردند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت دادگستری روسیه خبر داد که زندانیان ایرانی در روسیه می توانند به زودی به وطن خود بازگردند.
به گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت دادگستری روسیه، 8 نوامبر در جریان سفر هیات روسی به سرپرستی کنستانتین چویچنکو وزیر دادگستری فدراسیون روسیه به ایران، نتایج قابل توجهی در زمینه همکاری های دوجانبه به ثبت رسید.
سرویس مطبوعاتی وزارت دادگستری روسیه اعلام کرد: وزارتخانه های دادگستری روسیه و ایران نهادهای مرکزی هستند که اجرای توافقنامه مورخ 28 مارس 2017، بین فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران را در مورد انتقال زندانیان تضمین می کنند. در این بازدید، بازدهی بالای انتقال زندانیان روسی-ایرانی مورد توجه قرار گرفت: امروز طرف روسی سریعا به تمام شهروندان ایرانی که در موسسات اصلاح و تربیت روسیه در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند و با انتقال خود ابراز رضایت کرده‌اند، اجازه بازگشت به ایران را داد.

سرویس مطبوعاتی وزارت دادگستری روسیه همچنین افزود که به منظور افزایش هرچه بیشتر اثربخشی همکاری های روسیه و ایران در زمینه دادگستری، تعدادی اسناد دوجانبه در زمینه حقوقی به امضا رسید.

به این ترتیب، انتشار بیانیه مشترک وزارت دادگستری روسیه و وزارت دادگستری ایران در مورد توسعه همکاری ها در زمینه دادگستری، رویدادی ویژه بود: طرفین مواضع حقوقی روشنی را در مورد موضوعات مبرم در دستور کار فعلی ثبت کرده اند. علاوه بر این، طرفین همچنین یک یادداشت همکاری در زمینه تنظیم حقوقی فعالیت نهاد های غیر انتفاعی و همچنین یک برنامه همکاری برای 2024-2025 امضا کردند.
امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری ایران، روز چهارشنبه در دیدرا با کنستانتین چوچینکو، وزیر دادگستری فدراسیون روسیه که در محل وزارت دادگستری ایران برگزار شد، افزود: 2 نفر از ایرانیان زندانی در روسیه با توافق به عمل آمده به زودی به ایران باز می‌گردند.
وزیر دادگستری ایران گفت: ترتیبات اجرایی برای انتقال زندانیان محکوم ایرانی در روسیه مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی شاهد انتقال محکومان ایرانی خواهیم بود که تمایل دارند دوران محکومیت خود را در ایران سپری کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала