زلنسکی: ایران به آتش میان اسرائیل و فلسطین کبریت می اندازد

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر زلنسکی در بروکسل
زلنسکی در بروکسل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2023
اشتراک
رئیس جمهور اوکراین ضمن دعوت از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای سفر به کی‌یف، اتهاماتی را علیه ایران، روسیه و کره شمالی درباره حمایت از حمله حماس به اسرائیل مطرح کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی مدعی شد: "روسیه، ایران و کره شمالی با حمایت از حماس در آتش طولانی میان اسرائیل و فلسطین کبریت می‌اندازند".
زلنسکی همچنین بودجه بیشتری را از ایالات متحده برای کمک به نیروهایش در مقابله با روسیه خواستار شد.
وی مدعی شد: "اگر واشنگتن حمایت خود را افزایش ندهد، در نهایت سربازان آمریکایی درگیر جنگ اروپایی بزرگتری با روسیه می‌شوند".
رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه ادعا کرد: "اگر روسیه همه ما را بکشد، به کشورهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمله خواهد کرد و در ادامه باید شما پسران و دختران خود را به جنگ بفرستید."
در این مصاحبه‌، زلنسکی از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده برای سفر به اوکراین و مشاهده وسعت جنگ دعوت کرد.
ترامپ که به دنبال انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 است، به شدت از حمایت ایالات متحده از کی‌یف انتقاد کرده و گفته است که در صورت راه‌یابی مجدد به کاخ سفید می‌تواند 24 ساعته به جنگ اوکراین پایان دهد.
زلنسکی گفت: "اگر ترامپ به اینجا بیاید، من به 24 دقیقه زمان نیاز دارم تا به او توضیح دهم که نمی‌تواند این جنگ را مدیریت کند و به خاطر پوتین صلح به وجود آورد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала