- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

انهدام انبار موشک های هواپایه و رهگیری موشک های اوکراینی

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان وزارت دفاع فدراسیون روسیه
ساختمان وزارت دفاع فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که انبار موشک های هواپایه اوکراین در پایگاه های هوایی میرگورود و دنپروپتروفسک اوکراین را منهدم کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نظامیان این کشور انبار مهمات نیروی هوایی اوکراین را در یک پایگاه های هوایی در میرگوراد و دنپروپتروفسک منهدم کرده اند.

در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است: "در پایگاه هوایی در دنپر ... انبار مهمات هواپایه نیروی هوایی اوکراین منهدم شد. در پایگاه هوایی میرگوراد ... تجهیزات هوایی در ایستگاه های نیروهای هوایی اوکراین منهدم شد".

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده است که 13 موشک کروز و ضد کشتی نیروهای مسلح اوکراین را ردگیری نموده اند.

این وزارتخانه تاکید کرده است: "سامانه های پدافند هوایی 13 موشک کروز و موشک های ضد کشتی Storm Shadow و نپتون را ردگیری و منهدم کردند".

پدافند هوایی پانسیر-اس 1 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2023
دفع حمله اوکراین به ملیتوپل
علاوه بر این، سامانه های پدافند هوایی روسیه روسیه 17 پهپاد اوکراینی را در جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک و استان زاپاروژیه سرنگون کرده اند.
از ابتدای عملیات ویژه نظامی در مجموع 525 هواپیمای جنگی، 254 بالگرد، 8646 پهپاد، 441 سامانه ضد موشکی، 13205 تانک و دیگر ماشین های زرهی جنگی، 1182 ماشین سیستم های تهاجمی چند پرتابه، 6986 سیستم توپخانه ای و خمپاره انداز و نیز 15005 تجهیزات سیار فنی ویژه ارتش اوکراین توسط نظامیان روسیه منهدم شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала