قول وزیر دفاع اسرائیل برای نابودی رهبر حماس در غزه

© AFP 2023 / Fadel Sennaقصف الطيران الحربي الإسرائيلي على قطاع غزة
قصف الطيران الحربي الإسرائيلي على قطاع غزة - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2023
اشتراک
وزیر دفاع اسرائیل قول داد که رهبر حماس در نوار غزه را پیدا و از بین ببرد.
به گزارش اسپوتنیک، یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل روز شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که ارتش اسرائیل یحیی السنوار رهبر جنبش حماس در نوار غزه را پیدا و نابود خواهد کرد.

وی اظهار کرد: "ما به السنوار دست پیدا خواهیم کرد و او را نابود می کنیم. بعد از جنگ در غزه دیگر حماس نخواهد بود و تهدیدی برای امنیت اسرائیل از جانب نوار غزه وجود نخواهد داشت".

به گفته گالانت، ارتش اسرائیل آزادی کامل عمل در نوار غزه دارد و "هر کاری که بخواهد، انجام خواهد داد".

Ребенок, пострадавший в результате ракетных ударов ВС Израиля по Газе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2023
پیشنهاد قطر و مصر به اسرائیل برای وقفه بشردوستانه روزانه
شایان ذکر است که پس از نفوذ مسلحانه شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل و آغاز موشک باران اسرائیل از سوی فلسطینیان، اوضاع در خاورمیانه به شدت رو به وخامت گرائیده است. حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس اعلام کرده است. صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از حملات موشکی گسترده، رزمندگان حماس به مناطق مرزی جنوب کشور یهودیان نفوذ کردند.
در پاسخ، ارتش اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داده و رساندن آب، غذا، برق، دارو و سوخت به این منطقه را متوقف کرد.
تعداد قربانیان در نوار غزه به گفته وزارت بهداشت محلی از 9 هزار نفر فراتر رفت، بیش از 18 هزار نفر مجروح شدند و به گفته منابع مختلف، بیش از 200 اسرائیلی در اسارت حماس هستند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. به گفته ولادیمیر پوتین، حل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را در نظر گرفت، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала