انتقاد ترکیه از یک بام و دو هوای اروپا در اوکراین و غزه

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه
هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2023
اشتراک
وزیر خارجه ترکیه استانداردهای دوگانه اتحادیه اروپا در مورد مسئله غزه و اوکراین را با انتقاداتی تند مواجه کرد.
یک منبع دیپلماتیک در آنکارا به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در دیداری پشت درهای بسته در برلین، "استاندادهای دوگانه" اتحادیه اروپا در سیاست های آن در خصوص اوکراین و فلسطین را مورد انتقاد شدید قرار داده است.
به گفته این منبع، فیدان در نشستی بسته در برلین تحت عنوان "گسترش و اصلاحات در اتحادیه اروپا" سخنرانی می کرده است که توسط وزارت خارجه آلمان برگزار شده است.

این دیپلمات در گفتگو با اسپوتنیک تصریح کرد: "فیدان اعلام کرد که جلوگیری از تظاهرات همبستگی با فلسطینی ها در برخی کشورهای اتحادیه اروپا یک استاندارد دوگانه می باشد. وزیر خارجه ترکیه خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا برای اینکه بتواند در سطح جهانی رقابت نماید، می بایست اعتماد به سیاست گسترش را بازیابی نماید".

این منبع افزود: "هاکان فیدان تاکید کرد که لازم است تا از استفاده برخی دولت های عضو اتحادیه اروپا از روند مذاکراتی در قالب منافع خودشان، جلوگیری شود. رئیس دستگاه سیاست خارجی ترکیه خاطرنشان کرد که تبدیل کردن مذاکرات در خصوص عضویت به روندهای بی پایانی که هیچوقت به نقطه نهایی نمی رسند، درست نمی باشد. وی با تاکید بر اینکه بازیگران جهانی می بایست از استاندارهای دوگانه دوری بجویند، همچنین منع برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین در برخی کشورهای اتحادیه اروپا را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: "آنهایی که اجازه تعرض به کتاب مقدس ما ، قرآن، را تحت پوشش آزادی بیان می دهند، در برابر آنهایی که می خواهند بر علیه کشتار وحشیانه مردم غیر نظامی در فلسطین ابراز عقیده کنند، مشکل ایجاد می نمایند. این یک استاندارد دوگانه غیر قابل پذیرش است. این وزیر ترکیه ای همچنین سیاست "استانداردهای دوگانه" در اتحادیه اروپا در خصوص رویکرد نسبت شهروندان غیر نظامی در غزه و اوکراین را به انتقادات تندی مواجه نمود".

نتایج حملات اسرائیل در غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2023
رئیس سازمان جهانی بهداشت: وضعیت نوار غزه اسفناک است
دور جدیدی از رویارویی پس از حمله موشکی بی سابقه اسرائیل از سوی نوار غزه در صبح روز 7 اکتبر آغاز شد. پس از گلوله باران گسترده، نیروهای حماس وارد مناطق مرزی در جنوب کشور اسرائیل شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و افرادی را به گروگان گرفتند. شاخه نظامی جنبش، گردان های القسام، نام این عملیات را طوفان الاقصی اعلام کرد.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیر آهنین را در نوار غزه آغاز کردند. طی چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز را به دست گرفت و حملات هوایی علیه اهداف، از جمله غیرنظامیان، در محاصره را آغاز کرد. علاوه بر این، اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام کرد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
تعداد قربانیان نوار غزه از هشت هزار نفر گذشت که نیمی از آنها کودک بودند و حدود 18 هزار نفر مجروح شدند. بیش از 1.4 هزار نفر در اسرائیل جان باختند. علاوه بر این، بر اساس برآوردهای مختلف، ممکن است حدود 250 نفر در اسارت حماس باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала