اعلام بسته جدید کمک های نظامی آمریکا برای اوکراین در روز جمعه

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/Roland Balikآمریکا قصد دارد سامانه های ضد پهپاد به اوکراین تحویل دهد
آمریکا قصد دارد سامانه های ضد پهپاد به اوکراین تحویل دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2023
اشتراک
رسانه: ایالات متحده قصد دارد از بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین به ارزش 425 میلیون دلار رونمایی کند.
به گزارش اسپوتنیک، ، آژانس خبری رویترز با استناد به اسناد و منابعی در دولت آمریکا گزارش داده است که ایالات متحده قصد دارد روز جمعه از بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین به ارزش 425 میلیون دلار که شامل موشک و مهمات برای مبارزه با پهپاد ها می باشد، رونمایی کند.
بر مبنای این سند که در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است، بسته تهیه شده کمک های نظامی در برگیرنده مهمات با نشانه گیری لیزری برای منهدم کردن پهپادهای روسی به ارزش حدود 300 میلیون دلار می باشد.
به گفته مقامات آمریکایی، 125 میلیون دلار باقی مانده این بسته صرف مهمات اضافی برای سیستم های ضد موشکی NASAMS، مهمات برای موشک های توپخانه ای با قابلیت جابجایی بالا (HIMARS)، گلوله های توپخانه ای با کالیبر 105 و 155 میلیمتری، موشک های ضد تانک TOW، مین های ضد نفر Claymore، مسلسل و ده ها خودروی باری خواهد شد.
انتظار می رود که در این بسته موشک های اضافی ATACMS نیز قرار بگیرند.
بنا بر گزارش این خبرگزاری، این بسته در قالب مکانیزم معروف PDA (اختیارات برداشتی ریاست جمهوری) می باشد که به رئیس جمهور ایالات متحده اجازه می دهد با تصمیم خود ذخایر تحت اختیار اموال فدرال در دارایی های دولتی را بدون هماهنگی با کنگره منتقل نماید.
لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2023
رئیس پنتاگون درباره ادامه کمک نظامی آمریکا به اوکراین اطمینان داد
روسیه در بهار سال گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала