هشتمین توپ طلایی مسی

© AFP 2023 / Franck Fifeمسی پس از دریافت هشتمین توپ طلایی
مسی پس از دریافت هشتمین توپ طلایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2023
اشتراک
لیونل مسی مهاجم آرژانتینی اینتر میامی هشت بار برنده جایزه توپ طلا شد که مجله فرانسوی فرانس فوتبال به بهترین بازیکن فصل اعطا می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، مراسم اهدای جوایز روز دوشنبه در تئاتر Chatelet در پاریس برگزار شد. مسی این جایزه را از دست دیوید بکهام کاپیتان سابق انگلیس که یکی از مالکین باشگاه اینتر میامی است دریافت کرد.
طبق آخرین گزارش ها و پیش بینی ها، لیونل مسی، ارلینگ هالند و کیلیان امباپه بیشترین شانس را برای دریافت این جایزه در بین 30 نامزد نهایی داشتند. فرانس فوتبال قرار بود در ابتدا رنکینگ بازیکنان را اعلام کند تا در نهایت به 3 نفر نهایی و مراسم اصلی برسد.
مسی پیش از این در سال های 2009، 2010، 2011، 2012، 2015، 2019 و 2021 برنده توپ طلا شده بود. آرژانتینی 36 ساله رکورددار بیشترین جوایز است. نزدیک ترین رقبای او کریستیانو رونالدو پرتغالی (پنج توپ طلا) بودند. مسی فصل گذشته با تیم ملی آرژانتین قهرمان جام جهانی قطر شد و به عنوان بهترین بازیکن این مسابقات شناخته شد. او همچنین با پی اس جی قهرمان فرانسه شد.
گفتنی است، در بخش زنان، الکسیا پوتیاس ستاره تیم بانوان بارسلونا موفق شد برای دومین سال متوالی، جایزه توپ طلا زنان را تصاحب کند.
در بخش مردان، کریم بنزما، مهاجم فرانسوی آن زمان رئال مادرید به خاطر درخشش غیر قابل انکارش در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا برای اولین بار این جایزه را برنده شد. البته بنزما تنها رئالی نبود که در آن شب جایزه برد و تیبو کورتوا نیز موفق شد جایزه یاشین را مال خود کند.
گاوی ستاره جوان بارسا به جایزه کوپا رسید و روبرت لواندوفسکی نیز توانست عنوان گرد مولر را تصاحب کند. همچنین سادیو مانه برنده جایزه سوکراتس شد و در نهایت، منچسترسیتی لقب بهترین باشگاه سال را گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала