منابع خبری از تماس های آمریکا با رهبری حماس خبر دادند

© Sputnikدرگیری میلن نیروهای اسرائیلی و جنبش حماس
درگیری میلن نیروهای اسرائیلی و جنبش حماس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2023
اشتراک
یک منبع دیپلماتیک از تماس های آمریکا با رهبران حماس از طریق قطر خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، این منبع خبری در دوحه به اسپوتنیک گفت که واشنگتن از طریق قطر با رهبری حماس در تماس است.
این منبع اضافه کرد: "ایالات متحده با حماس در تماس است. آنها این کار را از طریق قطر انجام می دهند." وی جزئیاتی را به آنچه گفته شد اضافه نکرد.
روز قبل، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفت که واشنگتن با آتش بس در نوار غزه مخالف است زیرا "این موضوع به نفع حماس است." به نوبه خود، عضو دفتر سیاسی و رئیس بخش سیاست خارجی جنبش فلسطینی موسی ابومرزوق گفت که پس از فروپاشی ارتش اسرائیل در رویارویی با تیپ های عزالدین قسام، ایالات متحده رهبری نبرد در این منطقه را بر عهده گرفت.
مناقشه فلسطین و اسرائیل با منافع سرزمینی طرفین مرتبط است و برای چندین دهه منبع تنش و جنگ در خاورمیانه باقی مانده است. تصمیم سازمان ملل متحد، با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی، در سال 1947 ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد.
دور جدیدی از رویارویی پس از حمله موشکی بی سابقه اسرائیل از سوی نوار غزه در صبح روز 7 اکتبر آغاز شد. پس از گلوله باران گسترده، نیروهای حماس وارد مناطق مرزی در جنوب کشور اسرائیل شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و افرادی را به گروگان گرفتند. شاخه نظامی جنبش، گردان های القسام، نام این عملیات را طوفان الاقصی اعلام کرد.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیر آهنین را در نوار غزه آغاز کردند. طی چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز را به دست گرفت و حملات هوایی علیه اهداف، از جمله غیرنظامیان، در محاصره را آغاز کرد. علاوه بر این، اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام کرد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
تعداد قربانیان نوار غزه از هشت هزار نفر گذشت که نیمی از آنها کودک بودند و حدود 18 هزار نفر مجروح شدند. بیش از 1.4 هزار نفر در اسرائیل جان باختند. علاوه بر این، بر اساس برآوردهای مختلف، ممکن است حدود 250 نفر در اسارت حماس باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала