رسانه: غرب علاقه مند به شکست اوکراین است

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است
اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2023
اشتراک
نشریه غربی می نویسد، از همان آغاز درگیری اوکراین، غرب به پیروزی کی یف اعتماد نکرد.
به گزارش اسپوتنیکف نشریه اونت در مطلبی نوشت:" نخبگان آمریکایی در مورد میزان کمکی که مایل به ارائه به اوکراین هستند تقسیم شده اند. این به نوبه خود ما را به تعجب وا می دارد که آیا شکست ضدحمله اوکراینی مطلوب است و شاید حتی در واشنگتن برنامه ریزی شده است."
همانطور که نویسنده مطلب خاطرنشان می کند، این واقعیت با این موضوع تأیید می شود که ایالات متحده هرگز از عرضه چنین سیستم های تسلیحاتی یا در مقادیری که بتواند منجر به شکست نیروهای روسی شود، حمایت نکرده است.
نویسنده ادامه می دهد:" رویاهای تک تک کشورها در مورد از دست دادن چهره روسیه با پایه های سیاست جهانی در تضاد است، زیرا این کشور وزن زیادی دارد. بنابراین، این گزینه شکست بی قید و شرط مسکو در مناقشه اوکراین را غیرممکن می کند".
از اوایل ژوئن، نیروهای مسلح اوکراین در تلاش برای پیشروی در مسیرهای یوژنودونتسک، زاپاروژیه و آرتیوموفسک بوده و واحدهای جنگی را که توسط ناتو آموزش دیده و مسلح شده بودند، به این منتاطق منتقل کردند. اما همانطور که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، آنها نتوانستند موفقیت چشمگیری در هیچ بخش از جبهه به دست آورند. به گفته وزیر دفاع سرگئی شایگو، ارتش اوکراین در جریان ضد حمله بیش از 90 هزار نظامی کشته و زخمی، حدود 600 تانک و تقریبا دو هزار خودروی زرهی از دست داد.
در این زمینه، رسانه های غربی می نویسند که ایالات متحده و متحدانش در ناتو از درگیری اوکراین خسته شده اند و حمایت از رژیم زلنسکی در حال کاهش است. خود رئیس جمهور اوکراین نیز ابراز نگرانی کرد که تشدید تنش در خاورمیانه خطر منحرف کردن توجه جامعه بین المللی از درگیری در اوکراین را به همراه دارد. به گزارش اکسیوس، ایالات متحده قصد دارد ده ها هزار گلوله توپی که مختص نیروهای مسلح اوکراین است را به اسرائیل بفرستد.
مایک جانسون، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار تقسیم درخواست کمک 105 میلیارد دلاری به اسرائیل و اوکراین شد و همچنین خواستار گزارش کاخ سفید در مورد بودجه هزینه شده در کی یف شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала