بشریت شش سال فرصت دارد تا گرمایش جهانی را مهار کند

© Photo / Pixabay / Martin Fuchsمی دانید پاکیزه ترین جا در کره زمین کجاست؟
می دانید پاکیزه ترین جا در کره زمین کجاست؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2023
اشتراک
دانشمندان بریتانیایی "بودجه کربن" را محاسبه کرده اند. حداکثر حجم انتشار دی اکسید کربن که در آن گرمایش در مقایسه با سطوح قبل از صنعتی شدن از 1.5 درجه تجاوز نمی کند. نتایج نشان داد که انسان بیش از 6 سال فرصت ندارد تا گرمایش جهانی را مهار کند.
به گزارش اسپوتنیک، بشریت باید برای چه چیزی آماده شود؟
مطالعه ای از کالج امپریال لندن نشان داد که بشر می تواند حدود 250 گیگاتن دی اکسید کربن بیشتر منتشر کند. پس از آن، احتمال افزایش سرعت گرمایش بیش از 50 درصد خواهد بود. با سرعت فعلی، نقطه عطف مهم تا سال 2029 خواهد رسید. در حال حاضر، انتشار حدود 40 گیگاتن در سال است.
برای محدود کردن گرمایش به دو درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای باید به 1200 گیگاتن محدود شود. این محدودیت ممکن است تا سال 2046 تمام شود.
زمین در حال حاضر 1.1 درجه بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن گرم شده است. دانشمندان هشدار داده اند که در صورت ادامه افزایش دما، عواقب جبران ناپذیری مانند ذوب شدن یخ های دائمی و یخ های قطبی ممکن است آغاز شود. سال 2023 احتمالا گرم ترین سال تاریخ خواهد بود. میانگین دمای جهانی آن از آستانه هدف 1.5 درجه فراتر خواهد رفت.
هر کسری از درجه گرم شدن، زندگی را برای مردم و اکوسیستم ها دشوارتر می کند. این مطالعه هشدار دیگری برای جامعه علمی است.
بسیاری از کشورها هدف خود را دستیابی به صفر خالص تا اواسط قرن تعیین کرده اند. این بدان معنی است که انتشارات صنعتی به طور کامل توسط جنگل های احیا شده، تالاب ها و اقیانوس ها جذب می شود. بر اساس مقاله ای که در مجله Nature Climate Change منتشر شده، احتمالاً میانگین دمای زمین پس از آن شروع به کاهش خواهد کرد، اگرچه تأثیر دقیق آن تنها یک "حدس علمی" است.
پیش از این، دانشمندان گفته بودند که آب شدن یخ در غرب قطب جنوب غیرقابل کنترل شده است. قطب جنوب شرقی بیشتر در برابر گرمایش جهانی محافظت می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала