اسرائیل به داشتن طرحی برای اسکان مردم غزه در مصر اعتراف کرد

© Sputnik / Тарек Алиян /  مراجعه به بانک تصاویر کودک زخمی پس از حملات اسرائیل به غزه
کودک زخمی  پس از حملات اسرائیل به غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2023
اشتراک
به نوشته نشریه غربی به نقل از دفتر نخست وزیر اسرائیل، مقامات اسرائیلی وجود یک طرح اطلاعاتی برای اسکان مجدد تمامی ساکنان نوار غزه به مصر را تایید کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در مطلب آسوشیتدپرس آمده است: "اسرائیل اعتراف کرده است که یکی از وزارتخانه هایش پیشنهادی برای انتقال 2.3 میلیون نفر از ساکنان نوار غزه به مصر در شبه جزیره سینا ارائه کرده است".
به گفته این نشریه، تاریخ این سند 13 اکتبر است. دفتر نخست وزیر بنیامین نتانیاهو با آن به عنوان یک طرح فرضی برخورد کرد. یکی از مقامات اسرائیلی به آسوشیتدپرس گفت: "هیچ گفتگوی اساسی با سرویس های امنیتی در این مورد صورت نگرفته است".
این نشریه خاطرنشان می کند که این طرح انتقال نوار غزه به کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین یا حمایت از ایجاد یک دولت محصور جدید را حذف نمی کند.
در این مقاله آمده است که وجود چنین سندی باعث نارضایتی فلسطین شد. سخنگوی محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین گفت که مقامات مخالف انتقال جمعیت نوار غزه به هر جایی هستند و این طرح را خط قرمزی توصیف کرد که اجازه عبور از آن را نخواهند داد.
همانطور که فایننشال تایمز نوشت، نتانیاهو تلاش کرد تا رهبران اروپایی را متقاعد کند تا مصر را برای پذیرش پناهجویان از غزه تحت فشار قرار دهند. مصر در پاسخ تهدید کرد که این پناهجویان را به کشورهای اتحادیه اروپا خواهد فرستاد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала