رسانه: زلنسکی از کاهش علاقه متحدان غربی به اوکراین عصبانی است

© AP Photo / Evan VucciПрезидент Украины Владимир Зеленский слушает во время встречи с президентом Джо Байденом в Вашингтоне, США
Президент Украины Владимир Зеленский слушает во время встречи с президентом Джо Байденом в Вашингтоне, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2023
اشتراک
نشریه غربی می نویسد، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از نتایج سفر سپتامبر خود به واشنگتن به دلیل از دست دادن علاقه به اوکراین عصبانی شد.
به گزارش اسپوتنیک، نویسنده مطلب برای مجله تایم می نویسد:" پس از سفر وی به واشنگتن، خبرنگاران تایم سعی کردند چگونگی واکنش کی یف را به سیگنال های دریافتی، به ویژه درخواست های مصرانه زلنسکی برای مبارزه با فساد در داخل دولت خود، و همچنین کاهش اشتیاق برای درگیری نظامی بدون پایان، بسنجند. در اولین روز اقامتم در کی یف، از یک نفر از اطرافیانش پرسیدم که رئیس جمهور چه احساسی دارد. پاسخ بدون کوچکترین تردیدی آمد: عصبانی".
به گفته وی، رئیس جمهور اوکراین می بیند که علاقه به وقایع این کشور در جهان و همچنین سطح حمایت بین المللی در حال ضعیف شدن است. همانطور که یکی از نمایندگان تیم رئیس جمهور اوکراین اعتراف کرد، زلنسکی احساس می کند توسط متحدان غربی خود خیانت دیده است.
در این مطلب به نقل از فرد آگاه نزدیک به رئیس جمهور اوکراین می آید:" خوش بینی، حس شوخ طبعی، میل به زنده کردن یک جلسه در دفتر جنگ با یک شوخی یا یک حکایت شوخ، اینها دیگر وجود ندارند. حالا می آید، اطلاعات می گیرد، دستور می دهد و می رود.
اخیرا رسانه های غربی نوشته اند که غرب از درگیری اوکراین خسته شده و حمایت از زلنسکی در حال ضعیف شدن است. پس از وخامت اوضاع در خاورمیانه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده قول داد از کی یف و تل آویو حمایت کند.
در همان زمان، هفته گذشته گروهی از سناتورهای جمهوری خواه آمریکایی لایحه ای را ارائه کردند که به اسرائیل اجازه می دهد کمک هایی را به اسرائیل اختصاص دهد، اما حمایت مالی از اوکراین را نخواهد داشت. این امر پس از آن صورت می گیرد که رئیس کاخ سفید درخواست بودجه 61.4 میلیارد دلاری برای اوکراین را به مجلس نمایندگان ارسال کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала