رئیس بیمارستان غزه: بمباران بیمارستان ها ناقض قوانین بین المللی است

© AFP 2023 / Mohammed AbedМужчина с детьми и хлебом на велосипеде в Рафахе на юге сектора Газа
Мужчина с детьми и хлебом на велосипеде в Рафахе на юге сектора Газа - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2023
اشتراک
صبحی اسکیک، رئیس تنها بیمارستان سرطان غزه، جزئیاتی از وضعیت فعلی بیمارستان را درست در پس زمینه حملات اسرائیل به اسپوتنیک عربی توضیح داد.
به گزارش اسپوتنیک، بیمارستان "دوستی ترکیه" واقع در جنوب شهر غزه مورد حمله هوایی ارتش اسرائیل قرار گرفت. این تنها بیمارستان در نوار غزه برای درمان بیماران سرطانی است. درست در حین گفتگو صدای تیراندازی و انفجار شنیده شد.
دکتر صبحی ساکیک تایید کرد که "بمباران اسرائیل از عصر یکشنبه در مناطق اطراف بیمارستان و در تمام نقاط شهر ادامه دارد. انفجارها و برخوردها به گونه ای احساس می شد که انگار در داخل بیمارستان بوده است." بمباران مناطق نزدیک بیمارستان آسیب جدی به اتاق‌های بیماران وارد کرد؛ سقف اتاق‌ها ریزش کرد، شیشه‌های پنجره ها شکست و قاب‌های چوبی پنجره‌ها و درها روی بیماران افتاد. تقریباً تمام اتاق‌های بیماران آسیب دیدند. انفجارها همچنین به شبکه‌های ارتباطی آسیب رساندند. بیمارستان در حال فعالیت است، همچنین مخازن آب و اتاق های ترانسفورماتور آسیب دیدند و در نتیجه آب در سراسر راهروها و بخش ها ریخته شد و بیماران را مجبور به فرار وحشت زده کرد. بیماران در حالت ترس شدید هستند.
تعداد بیماران ثبت نام شده و ویزیت شده توسط این بیمارستان در ماه های اخیر بیش از 10 هزار بیمار است و در حال حاضر حدود 150 بیمار در داخل بیمارستان و 600 تا 700 نفر دیگر شامل تیم های پزشکی، پرستاران و کادر درمانی، همراهان ویزیت کننده و خانواده ها هستند".
رئیس این بیمارستان با ارسال پیامی به روسیه و جهان گفت: "وضعیت بسیار خطرناک است، جهان باید برای توقف این جنگ بی‌مورد مداخله کند، کشتار بیماران و تخریب بیمارستان‌ها متوقف شود، حمله به بیمارستان‌ها توسط قوانین بین‌المللی ممنوع است. " رئیس بیمارستان افزود: "رفع نیاز بیمارستان ها به ویژه نیاز به سوخت برای استفاده از ژنراتورهای بومی، تامین برق برای کار تجهیزات پزشکی و دستگاه های اکسیژن برای نجات و پایش بیماران ضروری است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала