ایران به سوی اینترنت نسل پنجم

© Depositphotos.com / MarkoAliaksandr5 جی
5 جی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2023
اشتراک
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: در ایران، پوشش فیبرنوری به ۴ میلیون رسید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت آماده‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی برای توسعه نسل پنجم اینترنت در ایران، اظهار داشت که پروژه فیبرنوری در ۲۰۰ شهر آغاز و ۴ میلیون پوشش نیز ایجاد شده است؛ همچنین تا پایان دولت سیزدهم برای ایجاد پوشش ۱۰ درصدی اینترنت نسل پنجم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
وی روز 30 اکتبر (دوشنبه) در همایش ملی نسل پنجم ارتباطات در ایران (IRAN-5G)، افزود: "این همایش درباره نسل پنجم اینترنت است و اجرایی شدن تمام این بحث‌ها ناظر بر فراهم کردن یک شبکه پرسرعت و با کیفیت است و یکی از تکالیف جدی وزارت ارتباطات نیز همین است.
سند معماری شبکه ملی اطلاعات هدف‌هایی را برای دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت مشخص کرده است که از نظر ما باید این مساله سرعت می‌گرفت تا مقدمات دسترسی به سرعت‌های چند ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه برای کاربران فراهم شود.
همان‌طور که اکنون در نقاطی که مجهز به پوشش فیبرنوری شده و توانسته‌ایم سرعت تا ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه را به مردم ارائه بدهیم.
 ایلان ماسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2022
ایلان ماسک: اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران فعال است
تعداد سایت‌های نسل پنجم در کشور زیر ۵ درصد است، امیدواریم با زیرساخت‌هایی که در حال مهیاشدن است، تا پایان دولت تعداد سایت‌های نسل پنجم و پوشش آن را به ۱۰ درصد برسانیم. بر اساس سند معماری شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت باید ۱۰ درصد کاربران مصرف‌کننده فناوری‌های جدید باشند که فناوری جدید در بخش اینترنت سیار همین نسل پنجم اینترنت است.
برخی درباره تشعشعات نسل پنجم اینترنت صحبت می‌کنند. اما باید بگویم که تشعشعات اینترنت 5G تفاوتی با نسل‌های دیگر ندارد. تشعشعات در کشور ما همیشه نسبت به استاندارد جهانی کمتر بوده است. این فناوری ایمن است و مردم نگران توسعه آن نباشند. بخش قابل‌توجهی از مردم چین در حال استفاده از این تکنولوژی هستند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала