ایران به هشدارهای آمریکا در باره درگیری اسرائیل و فلسطین پایبند نخواهد بود

© Photo / IRNAسید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2023
اشتراک
رئیس جمهور ایران: اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی به هیچ دستاورد واقعی نرسید و این یک شکست استراتژیک است.
به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد که نظامیان اسرائیلی روز جمعه در ورود به نوار غزه شکست خورده اند و این دومین پیروزی برای مردم فلسطین به حساب می آید.

رئیسی اظهار کرد: "شکست دیشب رژیم اسرائیل در ورود زمینی به غزه، دومین پیروزی بعد از طوفان الاقصی است....ناکامی رژیم اسرائیل در حملۀ دیشب به غزه دومین پیروزی پس از طوفان الاقصی است. رژیم اسرائیل و آمریکا توانایی ریشه‌ کن‌ کردن مقاومت فلسطین را ندارند".

رئیس جمهور ایران همچنین با اشاره به تعداد بالای قربانیان غیر نظامی در نوار غزه، این اقدامات را ورای خطوط قرمز توصیف کرد که باعث عکس العمل همگانی شده است.
وی تاکید کرد: "جنایت‌های رژیم اسرائیل از خطوط قرمز انسانی و نظامی عبور کرده و همه را به تحرک وا داشته است".
رئیس دولت ایران با اشاره به عملیات حماس در تاریخ 7 اکتبر، عملیات طوفان الاقصی را شکستی راهبردی برای تل آویو دانست.
رئیسی تصریح کرد: "اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی به هیچ دستاورد واقعی نرسید و این یک شکست استراتژیک است".
رئیس جمهور ایران همچنین به هشدارهای ایالات متحده آمریکا برای دخالت نکردن ایران در درگیری های اسرائیل و فلسطین اشاره کرد و تاکید کرد که ایران به این هشدارها پایبند نخواهد بود.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: "واشنگتن می خواهد که ایران هیچ واکنشی را در رابطه با درگیری فلسطین و اسرائیل از خود نشان ندهد، در عین حال ایالات متحده حمایت گسترده ای را از اسرائیل می کند که این امر درخواست های آنها را پوچ و بی فایده می کند".

رئیس جمهور ایران افزود: "آمریکا پیام‌هایی به محور مقاومت ارسال کرده و پیام خود را به صورت عملی و علنی در میدان دید".
ابراهیم رئیسی در عین حال قرار داشتن ایران در پشت حملات حماس به اسرائیل را کاملا رد کرد و تاکید کرد که مقاومت در فلسطین خودش تصمیم گیرنده می باشد.
وی تصریح کرد: "مقاومت در فلسطین و منطقه (خاورمیانه) مستقل است و آنها خودشان تصمیماتشان را می گیرند و هیچ دستوری را از تهران دریافت نمی کنند".
حسین امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2023
اظهار نظر وزیر امور خارجه ایران درباره حمله به نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق
شایان ذکر است که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در خصوص نقش آمریکا در درگیری های اسرائیل و فلسطین تاکید کرده بود که بر اساس اطلاعات ما مدیریت این جنگ در اختیار آمریکا است و آمریکا وارد یک جنگ نیابتی شده است و اسرائیل به نیابت از آمریکا این جنگ را انجام می‌دهد. «اگر آمریکا بخواهد این رفتار را ادامه دهد، توسعه و باز شدن جبهه‌های جنگ امری اجتناب ناپذیر است».
مناقشه در خاورمیانه
مناقشه فلسطین و اسرائیل با منافع ارضی طرفین مرتبط است و برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه باقی مانده است.
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
تعداد کشته شدگان در نوار غزه از 7.3 هزار نفر گذشت و حدود 20 هزار نفر زخمی شدند. بیش از 1.4 هزار نفر در اسرائیل کشته شدند که در میان آنها بیش از 20 نفر از اتباع روسیه بودند. چهار شهروند روسیه نیز مفقود شده اند. علاوه بر این، بر اساس برآوردهای مختلف، ممکن است تا 250 نفر در اسارت حماس باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала