انتقاد اسکاتلند از مواضع لندن درباره غزه

© AP Photo / Ariel SchalitАвиаудар израильских ВС по сектору Газа
Авиаудар израильских ВС по сектору Газа - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2023
اشتراک
عضو و نماینده رسمی حزب حاکم ملی اسکاتلند گفت که تصمیم لندن به دلیل امتناع از رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل مایه شرمساری است.
به گزارش اسپوتنیک، تامی شپرد، عضو و نماینده رسمی حزب حاکم ملی اسکاتلند، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که تصمیم بریتانیا به دلیل امتناع از درخواست برای برقراری ‌آتش بس فوری در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد "مایه شرمساری" است.
وی نوشت: بریتانیای کبیر رای ممتنع داد. این برای دولت انگلیس مایه شرمساری است.
حمزه یوسف، وزیر اول اسکاتلند نیز گفت: نمی داند کسانی که به صلح رای نداده اند چگونه شب می خوابند. وی گفت که پس از قطع شدن ارتباطات و اینترنت، قادر نیست با بستگانش در نوار غزه تماس بگیرد.
پیشتر گزارش شده بود که والدین سالخورده همسر حمزه یوسف نتوانستند از نوار غزه خارج شوند. وی اظهار داشت که آب و غذای والدین سالخورده همسرش به سرعت تمام می شود و بعید است که دیگر بتواند آنها را ببیند.
مقامات اسکاتلند بارها خواستار آتش‌بس در خاورمیانه شده‌اند، در حالی که در لندن از این ایده حمایت نمی‌کنند و تنها نیاز به ایجاد مکث‌های بشردوستانه را اعلام می‌کنند.
تانک های اسرائیلی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2023
اسرائیل قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل را که خواستار آتش‌بس است، رد کرد
اردن و بیش از 40 کشور دیگر پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را درباره اوضاع پیرامون اسرائیل و نوار غزه آماده کرده اند. بر اساس این قطعنامه، مجمع عمومی سازمان ملل خشونت علیه غیرنظامیان فلسطینی و اسرائیلی را محکوم می کند. متن خواستار یک آتش بس بشردوستانه فوری، قابل اعتماد و پایدار است که منجر به توقف درگیری ها می شود. "این سند همچنین خواستار 'آزادی فوری و بدون قید و شرط غیرنظامیانی است که به طور غیرقانونی به اسارت گرفته شده اند."
این قطعنامه همچنین از همه طرف‌ها می‌خواهد که به تعهدات حقوق بشردوستانه، به ویژه در مورد حفاظت از غیرنظامیان و مواضع غیرنظامی پایبند باشند. بر اساس این متن، مجمع عمومی سازمان ملل خواستار تحویل فوری، مستمر و بدون مانع کالاها و خدمات ضروری به نوار غزه است. این سند خواستار دسترسی فوری و بدون مانع برای آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک و سایر مأموریت های بشردوستانه به غزه است. این سند همچنین حاوی درخواستی برای لغو دستور اسرائیل برای حرکت نیروهای غزه و سازمان ملل به جنوب نوار غزه است.
این قطعنامه همچنین به نیاز فوری به ایجاد مکانیسمی برای تضمین حمایت از غیرنظامیان فلسطینی مطابق با قوانین بین المللی و قطعنامه های مربوطه سازمان ملل اشاره می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала