- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

گروهی از نظامیان اوکراینی در نزدیکی کوپیانسک تسلیم شدند

© AP Photo / Efrem Lukatskyسربازان اوکراینی
سربازان اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2023
اشتراک
شش نظامی اوکراینی به شکل خودخواسته در نزدیکی کوپیانسک به اسارت سربازان روسیه در آمدند.
یک نظامی منطقه نظامی غربی فدراسیون روسیه روز شنبه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که جنگجویان تیپ اول تانکی ارتش در منطقه غرب، گروهی از سربازان نیروهای مسلح اوکراین را در نزدیکی بخش کوپیانسک خط مقدم به اسارت گرفتند.
وی اظهار کرد: "شش نفر خود را اسیر کردند. دو نفر آنها مجروح می باشند".
خود این افراد به اسیر شده به خبرنگار اسپوتنیک اعلام کردند که آنها با میل شخصی و بعد از آنکه نظامیان روسی وارد موضع آنها شدند، اسلحه هایشان رو روی زمین گذاشتند.
ایشان تصریح کردند: "ما می خواهیم زنده بمانیم".
Украинская зенитно-ракетная система С-300ПС/ПТ во время учений - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2023
اوکراین از روی ناامیدی در حال ایجاد سیستم های دفاع هوایی داخلی است
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد سوء استفاده و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که " نظامی زدایی و نازی زدایی اوکراین" انجام شود تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند و از 25 مارس، وظایف اصلی مرحله اول - کاهش قابل توجه پتانسیل رزمی اوکراین را تکمیل کردند. به گفته فرمانده کل قوا، هدف نهایی این عملیات "آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала