طرح سیاسی ایران برای توقف فوری جنگ و ارسال کمک‌ به فلسطینی ها

امیرعبداللهیان
امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2023
اشتراک
وزیر خارجه ایران درباره دستاوردهای سفر خود به نیویورک گفت: مهمترین دستور کار ما این بود که یک طرح سیاسی برای توقف جنایات جنگی و نسل کشی اسرائیل در غزه پیگیری کنیم.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در نیویورک در گفت‌وگویی درباره نشست فوق العاده سازمان ملل گفت: در نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین، گروه کشورهای عربی و اسلامی به این توافق نظر رسیدند که مجمع عمومی قطعنامه‌ای صادر کند.
وی افزود: یکی از کشورهای غربی پیشنهادی را ارائه کرد که در قطعنامه از حماس به عنوان یک گروه تروریستی یاد شود، اما با تلاش‌ها و رایزنی‌های زیادی که انجام شد این پیشنهاد از حمایت لازم برخوردار نشد و قطعنامه پیشنهادی با ۱۲۰ رأی به تصویب رسید و مهمترین پیام این قطعنامه این است که حماس یک جنبش آزادی بخش در فلسطین است و در چارچوب مبارزه با اشغالگری عمل می‌کنند.
وزیر امور خارجه ایران درباره دستاوردهای سفر خود به نیویورک گفت: مهمترین مسئله‌ای که در دستور کار بود این بود که یک طرح سیاسی را بتوانیم پیگیری کنیم و در مشورت با دبیر کل سازمان ملل بتوانیم در چارچوب آن طرح برای توقف جنایات جنگی و نسل کشی اسرائیل علیه ساکنان غزه و کرانه باختری اقدام شود.
امیرعبداللهیان، تاکید کرد: این طرح بر روی توقف فوری جنایات جنگی و حملات نظام یرژیم صهیونیستی و ارسال فوری کمک‌های انسان دوستانه تمرکز دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала