ده حمله سایبری به مراکز حساس ایران خنثی شد

CC BY 4.0 / IRNA / سردار غلامرضا جلالی
سردار غلامرضا جلالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2023
اشتراک
رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران گفت که ده حمله سایبری به مراکز حساس و مهم کشور پیش از وقوع خنثی‌ شد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ایرنا، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران، امروز (شنبه) در حاشیه رزمایش آماده به‌کاری مولدهای مراکز حساس کشور در مرکز پایش صنعت برق در جمع خبرنگاران افزود: خنثی سازی حملات پیش از وقوع از موفقیت های مهم در پدافند غیر عامل کشور است.
وی ادامه‌داد: توانستیم این نوع حملات را پیش دستانه در نطفه خفه کنیم.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران خاطرنشان‌کرد: نخستین اقدام ما در بخش برق کشور و بسیار ارزشمند بود.
سردار جلالی گفت: همچنین توانستیم یک اقدام پیشگیرانه برای سایر صنایع انجام دهیم.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران گفت: براساس ارزیابی های اولیه هم سطح بهره برداری و هم آماده بکاری مولدهای اضطراری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
سردارجلالی افزود: امسال باتوجه به موضوع گرم شدن هوا استفاده از انرژی برق افزایش یافته بود به طوری که در جایی با ناترازی روبه رومی شویم بنابراین استفاده از ظرفیت مولدهای برق اضطراری در دستور کار جدی قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک دستورالعمل جدی در قالب پدافند غیرعامل تعریف و ابلاغ شد که بر اساس آن مراکز حیاتی، حساس، مهم و قابل حفاظت الزام دارند که مولد برق اضطراری داشته باشند، در عین اینکه در شرایط قطع برق خدمات به مردم دچار اختلال نشود و تضمین لازم ارائه خدمات به مردم وجود داشته باشد.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران ادامه داد: امسال سازمان پدافند غیر عامل ضمانت اجرایی دستورات سازمان و برخورد با مستنکفین را در قانون ماده 576 مجازات اسلامی پیش بینی کرده که جزو نخستین مصوبات آن مولد برق اضطراری است.
سردار جلالی درباره رفع ناترازی برق و اقدام های سازمان پدافند غیرعامل افزود: یکی از مولفه ها در این رابطه مدیریت مصرف است، دستگاههایی که خارج از استاندارد مصرف دارند باید مدیریت شوند و ما هم در قالب دستورالعمل و آیین نامه باید بتوانیم آنها را به سمت الگوی مصرف هدایت کنیم.
وی افزود: موضوع دیگر آمادگی توانیر و مدیریت برق است که در شرایط اضطراری بتوانند مدیریت بحران داشته باشند.
رییس سازمان پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: مولفه سوم توسعه تولید برق است چراکه کشور برای توسعه به برق نیاز دارد و باتوجه به مشکلات ناترازی گاز باید به سمت برق هسته ای، برق زغالسنگ سوز و بادی و خورشیدی برویم.
وی درباره حملات سایبری گفت: با توجه به اهمیت برق این صنعت همواره جزو اهداف دشمن در حملات سایبری بوده است، پارسال تلاش‌هایی شد اما ما توانستیم با اقدام های پیش دستانه حملات را در نطفه خفه و خنثی سازی انجام دهیم.
وی اعلام کرد: سرجمع ده حمله سایبری به مراکز حیاتی داشتیم که توانستیم به موقع خنثی سازی انجام دهیم و توسعه این رویکرد می تواند امنیت ما را در حملات سایبری بیشتر کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала