برخورد یک خمپاره با مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در خاک لبنان

© AFP 2023 / Mahmoud ZayyatМиротворец ООН на границе Ливана и Израиля
Миротворец ООН на границе Ливана и Израиля  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2023
اشتراک
UNIFIL: یک خمپاره با مقر نیروهای سازمان ملل متحد در لبنان برخورد کرد، کسی آسیبی ندید.
به گزارش اسپوتنیک، در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (UNIFIL) اعلام شد که یک خمپاره به ساختمان این نهاد برخورد کرده، ولی کسی آسیبی ندیده است.

خبرنگار اسپوتنیک بخشی از بیانیه این مرکز را اینگونه نقل می کند: "اندکی قبل با ساختمان مقر UNIFIL در جنوب لبنان یک خمگاره برخورد کرد که خوشبختانه منفجر نشد، اما ساختمان این مقر خسارت دید. ما برای مشخص کردن منشا این حمله تلاش خواهیم کرد".

Два истребителя F-16 Fighting Falcons ВВС США во время операции НАТО Союзные силы 20 апреля 1999 года - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
هواپیماهای اسرائیلی به اهداف متعلق به حزب الله لبنان حمله کردند
به گفته این نیروهای حافظ صلح، این اولین باری نیست که در زمان تقابل بین اسرائیل و جنبش حزب الله به ساختمان این مقر خمپاره برخورد می کند، علاوه بر آن طی سه هفته گذشته بسیاری از مراکز دیگر این نهاد نیز خسارت دیده اند.

در اطلاعیه این نهاد آمده است: "این یادآوری سختی در خصوص شرایط شکننده، متشنج و فوق العاده بی ثباتی است که در حال حاضر نیروهای حافظ صلح در آن قرار دارند. ما از تمامی طرفین می خواهیم که فورا آتش بس کنند. ما همچنین از تمامی شرکت کنندگان در درگیری می خواهیم هر اقدامی که امنیت شهروندان غیر نظامی و یا کارکنان سازمان ملل متحد را با خطر روبرو می کند، در حالی که این اقدامات می توانند نقض حقوق بین الملل را به همراه داشته باشند، متوقف نمایند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала