اعلام مخالفت مجارستان با بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه اگر شامل نفت، گاز و اتم باشد

© AFP 2023 / Attila Kisbenedekپیتر سییارتو وزیر امور خارجه مجارستان
پیتر سییارتو وزیر امور خارجه مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2023
اشتراک
پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه مجارستان در مصاحبه با اسپوتنیک گفت، مجارستان با تصویب دوازدهمین بسته تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا در صورتی که شامل بخش‌های گاز، نفت و اتمی صنعت روسیه باشد، موافقت نخواهد کرد.
سییارتو گفت:" با اطمینان می توانم به شما بگویم: اگر بسته بعدی حاوی چیزی باشد که با منافع ملی ما در تضاد باشد، قطعاً با تصویب آن موافقت نخواهیم کرد. خط قرمز برای ما آشکارا مربوط به انرژی، گاز، نفت، انرژی هسته ای و هر جنبه دیگری است که که می تواند به اقتصاد دولتی ما آسیب برساند".
به گفته وی، در مجموع، بوداپست معتقد نیست که سیاست تحریمی اتحادیه اروپا در قبال روسیه باید ادامه یابد.
سییارتو خاطرنشان کرد: سیاست تحریم‌ها اصلاً جواب نمی‌دهد. تحریم‌ها ممکن است به روسیه ضربه بزند و ممکن است به روسیه آسیب برساند، اما قطعا آسیب بیشتری به اقتصاد اروپا و کشورهای اروپایی وارد می‌کند. و اگر سیاست تحریمی برای کسانی که آن را تحمیل می کنند بیشتر از کسانی که علیه آنها است آسیب وارد می کند، ادامه آن چه فایده ای دارد؟" و افزود: "به طور کلی، ما هیچ فایده‌ای برای ادامه سیاست تحریم‌ها نمی‌بینیم؛ البته اگر چیزی که با منافع ملی ما در تضاد باشد، وجود نداشته باشد، می‌دانیم که دیگران دوست دارند آن‌ها را جلو ببرند".
وزیر خارجه مجارستان خاطرنشان کرد در مورد شخصیت‌ها، ما موضع بسیار روشنی داریم: کسانی که کار خوبی برای مجارستان انجام داده‌اند، کسانی که زندگی مجارستانی‌ها را نجات داده‌اند، به عنوان مثال با ایجاد امکان خرید واکسن، یا کسانی که نقش مهمی در تضمین امنیت دارند. امنیت تامین انرژی ما، چرا باید آنها را در لیست تحریم قرار دهیم، با علم به اینکه این افراد هیچ بدی به کشور ما نکرده اند؟
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2023
نخست وزیر مجارستان: اتحادیه اروپا جرات اعتراف به شکست اوکراین در میدان جنگ را ندارد
به گفته وی، "بنابراین مجارستان اجازه نداد دنیس مانتوروف معاون نخست وزیر در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گیرد زیرا او کمک زیادی به مجارستان کرد. او در نجات جان مجارها در شرایط اضطراری بهداشتی کمک کرد. همین امر در مورد کریل دیمیتریف یا همین امر در مورد وزیر بهداشت فدراسیون روسیه میخائیل موراشکو صدق می کند. ما معتقدیم که ورزش را نباید با سیاست اشتباه گرفت و بنابراین وضعیت مشابهی در مورد وزیر ورزش روسیه وجود دارد".
پیتر سییارتو خاطرنشان ساخت مجارستان آماده است در صورت تمایل، میزبان مذاکرات بین نمایندگان مسکو و کی یف باشد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بوداپست آماده است در صورت از سرگیری مذاکرات بین روسیه و اوکراین به عنوان یک میانجی و میزبان عمل کند، گفت: "شما فقط در صورتی می توانید میانجی باشید که هر دو طرف بخواهند. بنابراین این به ما بستگی ندارد." .
به گفته وی، اگر بوداپست چنین درخواستی را دریافت کند، بدون تردید پاسخ مثبت خواهد داد.
فدراسیون روسیه بارها اعلام کرده که غرب با امتناع از خرید نفت و گاز از روسیه مرتکب اشتباهی جدی شد و به دلیل قیمت‌های بالاتر، دچار وابستگی جدید و شدیدتر خواهد شد. مسکو اعلام کرد که کسانی که نپذیرفتند همچنان از طریق واسطه ها با قیمت بالاتری خرید می کنند و به خرید نفت و گاز روسیه ادامه می دهند.
فدراسیون روسیه اعلام کرد که این کشور با فشار تحریمی که غرب از چندین سال پیش بر روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش است، مقابله خواهد کرد. مسکو خاطرنشان کرد که غرب شجاعت پذیرش شکست تحریم ها علیه فدراسیون روسیه را ندارد. در خود کشورهای غربی بارها نظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسیه مطرح شده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
پیش از این، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه گفته بود که اقتصاد روسیه رشد ثابتی را نشان می دهد. به گفته وی، علیرغم تمام تلاش های مخالفان برای قطع ارتباط آن با زنجیره های تولید جهانی، مسیرهای لجستیکی و سیستم های تسویه مالی، علاقه به اقتصاد روسیه در حال افزایش است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала