طراحی استراتژی جدید برای اوکراین

© Sputnik / Yuriy Kaverبوداپست در مجارستان
بوداپست در مجارستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
اشتراک
مجارستان از کشورهای اتحادیه اروپا دعوت کرد تا استراتژی جدیدی برای اوکراین بر مبنای حل مسالمت آمیز مناقشه طراحی کنند.
به گزارش اسپوتنیک، بالاس اوربان، مشاور نخست وزیر مجارستان در مسائل سیاسی اظهار داشت مجارستان به کشورهای اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که ابتدا یک استراتژی جدید راجع به درگیری در اوکراین طراحی شود و بعد از آن برای کی‌یف پول اختصاص داده شود.
به گفته وی، استراتژی غرب قبلاً این بود که اوکراینی ها می جنگند و غرب از آنها حمایت می کند که به نظر کشورهای غربی باید به شکست روسیه منجر می شد.
وی در بالاس اوربان در شبکه اجتماعی فیس بوک (فعالیت متا،شبکه های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام در روسیه به عنوان شبکه‌های افراطی ممنوع است) افزود: "با این حال، امروز بر همگان آشکار است که این استراتژی کارساز نیست. در اینجا یک استراتژی جدید لازم است، به نظر ما ابتدا باید یک استراتژی جدید شکل بگیرد و سپس جنبه مالی آن بررسی شود و نه برعکس.
مجارستان در اجلاس اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد در نشست بعدی "بحث های استراتژیک در مورد استراتژی جدید" برگزار شود. مجارستان طرفدار آن است که این استراتژی جدید بر اساس حل مسالمت آمیز مناقشه بنا شده باشد".
اتحادیه اروپا از نظر کمک به اوکراین از آمریکا پیشی گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2023
داده نمایی
اتحادیه اروپا از نظر کمک به اوکراین از آمریکا پیشی گرفت + داده نمایی
شایان ذکر است که مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. ولادیمیر زلنسکی پیشتر در G20گفته بود که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت."
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که کرملین نشست عربستان سعودی درباره اوکراین را دنبال خواهد کرد، باید دید چه اهدافی در نظر گرفته شده است. پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که فرمول صلح زلنسکی مجموعه ای از خواسته های اولتیماتوم از روسیه است که با کمک آن کی یف تلاش می کند تا به پرداخت غرامت ها و سازماندهی محاکمه غیرقانونی مقامات روسیه دست یابد.
پیش از این، کرملین اعلام کرد که هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت اوکراین به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد، اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه است، در حال حاضر این تنها با ابزار نظامی امکان پذیر است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
Флаги Европейского Союза и Соединенных Штатов на выставке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2023
شدت گیری موج مخالفت با کمک به اوکراین در اروپا
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند."
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی‌یف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی گفت که زلنسکی پیش از این در G20 گفت که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت"، چنین سخنانی کاملاً موید موضع کی‌یف در مورد عدم تمایل به مذاکره است.
زلنسکی در کانال تلگرامی خود نوشت: یک فرمول اوکراینی برای صلح وجود دارد. صلح برای اوکراین، اروپا و جهان و مجموعه ای از راه حل ها وجود دارد که می توانند برای تضمین واقعی صلح اجرا شوند. من در نشست G20شرکت کردم، پیشنهادهایی ملموس برای چنین راه حل هایی ارائه کردم . اوکراین به کشورهای جهان پیشنهاد می کند که با ما در ایجاد صلح مشارکت کنند.
او این "فرمول" را در نوامبر 2022 منتشر کرد. در این فهرست امنیت رادیواکتیو، غذا و انرژی، آزادی تمامی زندانیان و اخراج شدگان، احیای تمامیت ارضی اوکراین، خروج نیروهای روسی ذکر شده است. دو نکته آخر: جلوگیری از تشدید و رفع پایان درگیری عنوان شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала