حمله به پایگاه آمریکایی در کردستان عراق+عکس

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/Master Sgt. Andy Dunawayسربازان آمریکایی در عراق
سربازان آمریکایی در عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
اشتراک
پایگاه نظامی آمریکا در الشدادی در شمال شرق سوریه مورد حمله موشکی قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، تشکیلات مقاومت اسلامی عراق که شبه نظامیان شیعه را در بر می گیرد، اعلام کرد که با دو پهپاد به یک پایگاه آمریکایی در کردستان عراق حمله کرده است.
پیشتر در روز 26 اکتبر، (پنجشنبه)، این تشکیلات گزارش داد که پایگاه نظامی آمریکا در الشدادی در شمال شرق سوریه را موشک پرتاب کرده است.
این گروه در بیانیه ای اعلام کرد: رزمندگان "مقاومت اسلامی عراق" از دو پهپاد برای حمله به پایگاه اشغالگران آمریکایی در مجاورت فرودگاه اربیل استفاده کردند. پهپادها به اهداف اصابت کردند.
گفتنی است، پیش از این، فرماندهی مرکزی آمریکا گفته بود که بیش از 20 نظامی آمریکایی در جریان گلوله باران روزافزون پایگاه های آنها در خاورمیانه زخمی شده اند.
پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه گفت که نیروهای آمریکایی در طول هفته گذشته حداقل 10 بار در عراق و سه بار در سوریه مورد حمله موشکی و پهپاد قرار گرفته‌اند.
از سال 2014، ایالات متحده و متحدانش عملیات تصمیم ذاتی را در سوریه و عراق علیه دولت اسلامی اجرا می کنند. آنها اگر در عراق به درخواست مقامات کشور در حال کمک هستند، اما در سوریه بدون اجازه دمشق عمل می کنند.
ارتش آمریکا به طور غیرقانونی مناطقی را در شرق و شمال شرق سوریه در استان های دیرالزور، الحسکه و رقه که بزرگترین میادین نفت و گاز سوریه در آن قرار دارد، کنترل می کند. دمشق به صورت رسمی بارها حضور نیروهای آمریکایی در خاک خود را اشغال و دزدی دولتی به منظور سرقت آشکار نفت خوانده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала