حماس تاکید می کند که حملات اسرائیل برای توانایی این جنبش تاثیری نداشته است

© AP Photo / Adel HanaБоец ХАМАС
Боец ХАМАС - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
اشتراک
حماس: این جنبش سطح بالای نظامی و سیاسی خود در غزه را حفظ کرده است.
حسام بدران عضو دفتر سیاسی حماس به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که حملات ارتش اسرائیل تاثیری بر این جنبش نداشته اند و حماس سطح بالای نظامی و سیاسی خود در نوار غزه را حفظ کرده است.

بدران تاکید کرد: "حماس سطح بالای سیاسی و نظامی خود در نوار غزه را حفظ کرده است. این حملات (نظامیان اسرائیلی) نمی توانند بر آن اثر بگذارند. این جنبش به حضور خود در صحنه فلسطین ،حتی تا سطحی بالاتر از هر زمان دیگری، ادامه خواهد داد.

صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت.
Авиаудар израильских ВС по сектору Газа - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
روسیه قادر به ایفای نقش قابل توجه در توقف جنگ در غزه می باشد
پس از آن، جنگنده های سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را تحت کنترل خود درآورد و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد.
اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد. تعداد قربانیان نوار غزه از 7 هزار نفر گذشت و بیش از 18 هزار نفر مجروح شدند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1.3 هزار نفر جان خود را از دست دادند. سفارت روسیه گزارش داد که در جریان تشدید درگیری ها، 20 روس کشته، دو نفر گروگان گرفته شده و هفت نفر به عنوان مفقود اعلام شده اند. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. خود جنبش اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала