آمریکا 900 نیروی نظامی به خاورمیانه اعزام می کند

CC0 / Pixabay / پنتاگون
 پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
اشتراک
نیروی جدید عمدتاً استقرار گروه اپراتورهای پدافند هوایی را شامل می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون روز 26 اکتبر (پنجشنبه) اعلام کرد که ایالات متحده در حال استقرار حدود 900 سرباز دیگر از جمله اپراتورهای سیستم دفاع هوایی در خاورمیانه است.
رایدر طی یک کنفرانس مطبوعاتی کوتاه مدت که بطور منظم برگزار می‌شود، گفت: "من تأیید می کنم که تقریباً 900 سرباز در منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی ایالات متحده مستقر شده یا در حال استقرار هستند".
وی افزود که ما عمدتاً در مورد اپراتورهای پدافند هوایی صحبت می کنیم.
Боинг P-8 Посейдон - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
پایگاه نظامی که آمریکا از آن برای جاسوسی از نیروی دریایی روسیه استفاده می‌کند
شایان ذکر است، بر اساس گزارش منتشره در وب سایت "تابناک"، طبق گزارشی که سال ۲۰۱۸ رسانه‌های آمریکایی از وضعیت سربازان این کشور ارائه کردند، مشخص شد نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر سرباز آمریکایی در کشور‌های مختلف جهان و در ۷۵۰ پایگاه نظامی مستقر شده‌اند و بخش عظیمی از این سرباز‌ها در غرب آسیا حضور دارند.
آمریکا دارای یک پایگاه مهم دریایی به نام "الفجير"، در بحرین است که انگلستان آن را در ۱۹۳۵ احداث کرده و پس از تخلیه در اختیار آمریکایی ها گذاشته اند. از سال ۱۹۸۵ به بعد تحرکات آمریکا به تدریج در این پایگاه افزایش یافت. علاوه بر این آمریکا، امکانات مختلفی در بندر سلمان و فرودگاه محرق و پایگاه هوایی شیخ عیسی داراست. در پایگاه های بحرین بین ۸۶۰ تا ۱۲۰۰ نظامی آمریکایی مستقرند.
عمان از نظر موقعیت جغرافیایی کشوری است که عمده سرزمین و قلمرو جغرافیایی آن در کنار دریای عمان و دریای عرب قرار دارد. این کشور از دو واحد جغرافیایی مجزا از هم تشکیل شده است. پایگاه های نظامی آمریکا در عمان عمان به دلیل قرار گرفتن در گذرگاه استراتژیک هرمز دارای موقعیت استراتژیکی و ارتباطی بین آسیا و اروپاست. جزایر موریان، مصيره، شبه جزیره مسندام بر ارزش استراتژیکی این کشور می افزاید، عمان مهم ترین متحد بلامنازع آمریکا در خاورمیانه است. آمریکا در عمان چهار پایگاه نظامی به نام های مصیره، ام الغنم، خصب، الفالاج دارد.
استقرار سامانه پدافند هوایی آمریکا در عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2023
استقرار "یک دوجین" سامانه پدافند هوایی آمریکا در خاورمیانه در پی تشدید تنش ها
از سال ۱۹۹۰ عربستان بیشترین نیروهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس را در خود جا داده است. در این کشور امکانات نظامی مختلفی متعلق به نیروهای ارتش آمریکا در منطقه های دمام، هفوف، خبر، تبوک، ينبع، پایگاه ملک عبدالعزیز در ظهران، پایگاه دریایی ملک فهد در جده، پایگاه هوایی ملک خالد در ابها، پایگاه نظامی ریاض و پایگاه نظامی الطائف مستقر هستند. پایگاه هوایی الأمير سلطان در جنوب ریاض، مهمترین پایگاه نیروهای نظامی آمریکا در عربستان است. در این پایگاه ۵۱۰۰ سرباز آمریکایی وجود دارند.
عربستان به علت نگرانی از مخالفت های داخلی با حضور نظامی آمریکا در منطقه، معاهده رسمی دفاعی با آمریکا امضا نمی کند؛ هرچند که وارد چندین قرارداد آموزش نظامی و خرید تسلیحاتی با ایالات متحده شده است. با آنکه از سال ۲۰۰۱ پایگاه های آمریکا از عربستان به قطر انتقال یافته است، اما هنوز نیز نیروهای آمریکایی در دمام و منطقه ظهران و پایگاه دریایی ملک فهد و پایگاه هوایی ملک خالد و پایگاه نظامی هوایی الامير سلطان در جنوب ریاض استقرار دارند.
از میان کشورهای عربی منطقه، کویت بیشترین حمایت را از حضور نظامی آمریکا در منطقه به عمل می آورد. کویت از شرایط موافقتنامه همکاری های دفاعی با آمریکا بسیار خرسند است. کویت از زمان جنگ خلیج فارس به بعد در امور دفاعی خود بسیار جدی است و در طول دهه گذشته، ایالات متحده بالغ بر شش میلیارد دلار تجهیزات نظامی به این کشور فروخته است. افزون بر این، کویت بخش عمده ای از هزینه های مالی ناشی از حضور نظامی آمریکا در این کشور را می پردازد.
واشنگتن: هیچ اقدامی در رابطه با وجوه مسدود شده تهران توسط سئول انجام نداده ایم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.10.2023
آمریکا: نیروهای حامی ایران ما را در خاورمیانه تهدید می کنند
حضور نظامی مستقیم و مداوم آمریکا در قطر به دوران اخیر باز می گردد. به نحوی که این کشور امروز، به یکی از پایگاه های ثابت آمریکا و ناتو در منطقه تبدیل شده است. قطر هم اکنون چندین پایگاه نظامی برای پشتیبانی و حمله در اختیار آمریکا قرار داده و پس از حوادث 11 سپتامبر و مشکلات آمریکا با عربستان به مقر اصلی استقرار نیروهای آمریکایی تبدیل شده است. امکانات نظامی آمریکا در این کشور به صورت وجود انبارهای تسلیحات و نیز تجهیزات نظامی برای تشکیل ارتشی در اندازه یک تیپ در اردوگاه نظامی السيلية و فرودگاه بین المللی الدوحه و منطقه ام سعید است؛ اما پایگاه نظامی العدید، به خصوص پس از انتقال مقر ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از فلوریدا به این مکان، به یکی از واحدهای بسیار مهم پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس تبدیل شده است.
امارات متحده عربی تا قبل از جنگ خلیج فارس ارتباطات نظامی نزدیکی با آمریکا نداشت، اما بعد از جنگ برای تهدید و ایجاد تعادل با ایران خواهان ارتباط دفاعی نزدیکی شده است. در سال ۱۹۹۴ نخستین معاهده نظامی را با آمریکا امضاء کرد.
نیروهای آمریکایی در امارات متحده عربی از امکانات نظامی مختلفی در پایگاه های این کشور برخوردارند؛ پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی، فرودگاه بین المللی الفجيره، بندر زاید، بندر رشید، جبل علی در دبی و بندر فجیره از آن جمله اند. در امارات متحده عربی در حدود پانصد نظامی آمریکایی حضور دارند و تعدادی از هواپیماهای تجسسی نیز در این کشور مستقر هستند. امارات اکنون کمترین سهم را در حضور نیروهای آمریکایی در خاکش دارد، اما بیشترین هواپیماهای جاسوسی و راداری آمریکا در مقایسه با دیگر کشورهای عضو شورای همکاری به جز قطر را دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала