مشارکت چند جانبه بین روسیه و ایران گسترش می‌یابد

رئیسی و لاوروف
رئیسی و لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2023
اشتراک
در سفر وزیر خارجه روسیه به ایران، توجه ویژه به اجرای پروژه های مشترک در زمینه انرژی و لجستیک از جمله راه اندازی کامل کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب مبذول شد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اعلامیه منتشره در سایت وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با رهبری ایران درباره گسترش کل مجموعه مشارکت چندجانبه بین روسیه و ایران گفتگو کرد.
لاوروف روز 23 اکتبر در تهران به حضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران پذیرفته شد و در حاشیه نشست وزیران پلت فرم منطقه ای مشورتی قفقاز جنوبی "3+3" با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز گفت و گو کرد.
در یک فضای قابل اعتماد و مطمئن سنتی، جنبه‌های جاری دستور کار دوجانبه با تأکید بر گسترش بیشتر مجموعه مشارکت چندجانبه روسیه و ایران مطابق با توافقات بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه و ابراهیم رئیسی، به طور اساسی مورد بحث قرار گرفت. توجه ویژه به اجرای پروژه های مشترک در زمینه انرژی و لجستیک از جمله راه اندازی کامل کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب مبذول شد.
اینترنت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.10.2023
منظومه اینترنت بومی ایران با چین و روسیه
در اعلامیه وزارت خارجه روسیه، خاطرنشان می شود که افزایش تماس‌ها در سطوح دولتی، پارلمانی، بین نهادی و بین منطقه ای و افزایش روابط بین محافل تجاری مورد توجه قرار گرفت. در خصوص برداشتن گام‌های اضافی برای تقویت بیشتر روابط روسیه و ایران توافق شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала