امیرعبداللهیان از آمادگی ایران برای ارسال دارو و مواد غذایی به غزه از طریق مصر خبر داد

امیرعبداللهیان
امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنج شنبه با آقای "احمد عطاف"، همتای الجزایری درباره روابط دوجانبه و تحولات اخیر منطقه‌ای به ویژه وضعیت بغرنج انسانی در نوار غزه و عملیات اسرائیل علیه فلسطینیان تلفنی گفت‌وگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو، اولویت فوری در وضعیت کنونی را توقف جنیات اسرائیل علیه غیر نظامیان و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه دانست.
وی با اشاره به جنایات جنگی اسرائیل در هدف قرار دادن غیرنظامیان به ویژه حمله اخیر به بیمارستان المعمدانی غزه، بر ضرورت افزایش رایزنی‌های دیپلماتیک میان کشورهای اسلامی به منظور توقف جنایات علیه غیرنظامیان و ارسال کمک‌های بشر دوستانه برای ساکنان بی دفاع غزه تاکید کرد.
خلیفه گری کلیسای ارتدکس بیت المقدس حمله به کلیسای غزه را جنایت جنگی خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2023
خلیفه گری کلیسای ارتدکس بیت المقدس حمله به کلیسای غزه را جنایت جنگی خواند + فیلم و عکس
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضع اصولی و حمایت و دفاع همیشگی جمهوری اسلامی ایران از مسئله فلسطین، بر آمادگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای ارسال دارو و مواد غذایی به غزه از طریق مصر تاکید کرد.
آقای احمد عطاف، وزیر امور خارجه الجزایر نیز با اشاره به رویدادهای اخیر در فلسطین، وضعیت کنونی را نتیجه شکست طرح‌های سیاسی در زمینه دستیابی فلسطینیان به حقوق مشروع و ملی‌شان در داشتن کشوری مستقل برشمرد و بر لزوم توقف خشونت‌ها علیه شهروندان بی گناه فلسطینی و ارسال هر چه زودتر کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала