ایران در خصوص حمله زمینی به اسرائیل هشدار داد

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг Ирана на одной из улиц Тегерана
Флаг Ирана на одной из улиц Тегерана - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2023
اشتراک
یک رسانه آمریکایی ادعا کرد که ایران از طریق سازمان ملل به اسرائیل در خصوص حمله زمینی به نوار غزه هشدار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، یک رسانه آمریکایی در خبری به نقل ا دو منبع دیپلماتیک مدعی شده است که جمهوری اسلامی ایران از طریق سازمان ملل متحده به دولتمردان اسرائیل هشدار داده که در صورت حمله زمینی تل آویو به نوار غزه مجبور به دخالت خواهد بود. در این پیام تاکید شده است که طرف ایرانی خاطرنشان کرده که تهران خواهان تشدید درگیری بین حماس و اسرائیل نمی باشد.

به ادعای این رسانه، در حالی که ایالات متحده آمریکا در طول یک هفته از آغاز درگیری بین حماس و نظامیان اسرائیل به دنبال ایجاد اهرم های فشار بر تهران و حزب الله لبنان برای عدم دخالت در این درگیری بوده است، تهران بر خطوط قرمز خود پافشاری کرده و تصریح کرده که در صورتی که اسرائیل وعده خود برای ورود زمینی نظامیانش به این منطقه را آغاز نماید، مجبور به دخالت خواهد بود.

ایران عمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2023
"طوفان الاقصی" شمشیری بود که با تشدید جنایالت اسرائیل از غلاف در آمد
منابع این رسانه با اشاره به دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تور فینسلاند نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور خاورمیانه مدعی شده اند که دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به درخواست سازمان ملل برای عدم گسترش درگیری به خاورمیانه اعلام کرده که ایران نمی خواهد این درگیری به "جنگ منطقه ای" تبدیل شود و علاقمند است که آزاد شدن گروگان های غیر نظامی در دست حماس، کمک نماید.
این رسانه در ادامه بیان کرده که نماینده سازمان ملل پس از این دیدار پیام تهران را در تماسی تلفنی با تزاچی هانگبی مشاور امنیت ملی اسرائیل و دیگر مقامات این کشور منتقل کرده است.

شایان ذکر است که تهران تا کنون بصورت رسمی چنین اظهاراتی را مطرح نکرده و هیچ واکنشی را نسبت به این گزارش از خود نشان نداده است.

گفتنی است که صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. با توجه به موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب آن را فراهم می کند. 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی هم مرز است.
مناقشه فلسطین و اسرائیل که به منافع ارضی طرفین مربوط می شود، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала