هلند 18 فروند اف-16 را به مرکز آموزش خلبانی اوکراین ارسال خواهد کرد

جنگنده اف-16 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2023
اشتراک
هلند 12 تا 18 فروند اف-16 را به مرکز آموزش خلبانی اوکراین ارسال خواهد کرد
به گزارش اسپوتنیک، کائیسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند روز پنجشنبه گفت، هلند 12-18 جت جنگنده اف-16 را به مرکز آموزش خلبانی اوکراینی که طی چند هفته آینده در رومانی آغاز می شود، ارسال خواهد کرد.
یک رسانه اروپایی به نقل از اولونگرن می گوید: "ما امیدواریم ظرف چند هفته 12 تا 18 هواپیما ی اف-16 به رومانی بفرستیم، که به این معنی است که مرکز آموزشی می تواند شروع به کار کند.
همانطور که وزیر در حاشیه دیدار با همکارانش در مقر ناتو در بروکسل گفت، ایجاد یک مرکز آموزشی برای خلبانان اوکراینی در رومانی "بسیار خوب" در حال پیشرفت است.
اولونرگن رد نکرد که اوکراین در نهایت 24 جنگنده اف-16 را دریافت می کند که "می تواند از آنها در نبرد با روسیه استفاده کند."
در مجموع، هلند 42 جنگنده از این دست را در مرکز نظامی خود دارد. پیش از این گزارش شده بود که هلند انتظار دارد اولین جنگنده های اف-16 را در سال 2024 به اوکراین بفرستد.
بازداشت یک ایرانی متهم به حمله تروریستی در هلند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2023
چندرسانه ای
کمک 102 میلیون یورویی هلند به کی یف و سخنان وزیر دفاع هلند + فیلم
هلند و دانمارک اولین کشورهایی بودند که با ارائه جنگنده های اف-16 به اوکراین موافقت کردند. کاخ سفید تایید کرده است که اوکراین پس از تکمیل آموزش خلبانان این کشور هواپیماهای جنگی را از کشورهای ثالث دریافت خواهد کرد. پنتاگون همچنین خاطرنشان کرد که اوکراین هنوز زیرساخت های لازم برای میزبانی اف-16 را ندارد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که ایالات متحده و ماهواره های ناتو آن خطرات درگیری مسلحانه مستقیم با فدراسیون روسیه را ایجاد می کنند، این مملو از عواقب فاجعه بار است. به گفته وی، اینکه کی یف دارای جنگنده های اف-16 با قابلیت حمل سلاح هسته ای است، از سوی روسیه به عنوان تهدیدی از سوی غرب در حوزه هسته ای تلقی خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала