پرتاب گاز اشک آور توسط پلیس فرانسه به سمت مردم حامی فلسطین

© Sputnik / Evgeny Poloyko /  مراجعه به بانک تصاویر Сотрудники Республиканской роты безопасности следят за порядком на акции протеста против пенсионной реформы на одной из улиц в Париже
Сотрудники Республиканской роты безопасности следят за порядком на акции протеста против пенсионной реформы на одной из улиц в Париже - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
اشتراک
پلیس فرانسه برای متفرق کردن مردم حامی فلسطین از گاز اشک آور در شهر لیون استفاده کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی "بی اف ام تی وی" خبر داد که مردم حامی فلسطین در شهر لیون توسط پلیس با گاز اشک آور متفرق شدند.
به گزارش این شبکه تلویزیونی، علیرغم ممنوعیت این تظاهرات توسط بخش رون، با استناد به "خطرات تظاهرات برای نظم عمومی"، حدود صد نفر در این تظاهرات تجمع کردند. تظاهرکنندگان با پرچم‌های فلسطین شعار می‌دادند: "فلسطین زنده است و زنده خواهد ماند"، "اسرائیل قاتل است". اما پلیس به سمت جمعیت گاز اشک آور پرتاب کرد.
در اوایل این هفته، مقامات فرانسوی همچنین تظاهرات مردم حامی فلسطین در لیون و مارسی را ممنوع اعلام کردند. با وجود این ممنوعیت، صدها نفر همچنان در روز سه شنبه به خیابان ها آمدند. همانطور که کاربران در شبکه های اجتماعی گزارش دادند، پلیس با استفاده از گاز اشک آور تظاهرکنندگان را متفرق کرد. برخی از شرکت کنندگان در تجمع غیرمجاز در مارسی 135 یورو جریمه شدند.
دو تظاهرات دیگر نیز که قرار بود روز پنجشنبه در پاریس در حمایت از فلسطین برگزار شود، توسط بخشداری این شهرممنوع شد.
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2023
تظاهرات در پاریس در حمایت از خروج فرانسه از ناتو + ویدئو
گفتنی است، صبح روز شنبه، 7 اکتبر اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، جنگنده های حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
پس از نفوذ مسلحانه شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل، اوضاع در خاورمیانه به شدت وخیم شده است. حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در اورشلیم اعلام کرده است. اسرائیل محاصره کامل نوار غزه را اعلام و حملات خود را به آن و برخی از مناطق در لبنان و سوریه را آغاز کرد. درگیری ها در کرانه باختری نیز رخ می دهد. در میان فلسطینی ها بیش از 1 هزار کشته و بیش از 5 هزار زخمی، در میان اسرائیلی ها - حداقل 1.2 هزار کشته و بیش از 3 هزار زخمی شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала