معاون سفیر فلسطین در بلژیک خواستار تحریم اسرائیل شد

© SputnikIsraeli Strikes on Palestine
Israeli Strikes on Palestine - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
اشتراک
معاون سفیر فلسطین در بلژیک گفت که اروپا باید تحریم هایی را علیه اسرائیل اعمال کند.
حسن البلاوی معاون سفیر فلسطین در بلژیک و لوکزامبورگ به اسپوتنیک گفت که طرف فلسطینی از کشورهای اروپایی می‌خواهد که اسرائیل را تحریم کنند و در جریان تشدید درگیری‌های خاورمیانه از آن حمایت نظامی نکنند.
این دیپلمات فلسطینی درباره رویدادهای منطقه گفت: اروپا باید با اعمال تحریم ها علیه تل آویو و به رسمیت شناختن کشور فلسطین، اشتباهات تاریخی خود علیه مردم فلسطین را اصلاح کند. این تنها راه حل مسالمت آمیز است.
وی همچنین از کشورهای اروپایی خواست در افزایش تنش ها مشارکت نکنند و از تل آویو حمایت نظامی نکنند. وی تاکید کرد که هرگونه حمایت نظامی از اسرائیل به عنوان مداخله نظامی مستقیم در تشدید درگیری تلقی می شود.
کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2023
واکنش کرملین نسبت به تنش بین اسرائیل و فلسطین
به گفته وی، وضعیت فعلی پیامد مستقیم عدم اجرای قطعنامه های بین المللی در مورد مناقشه خاورمیانه است که منجر به ظهور بزرگترین"'زندان در فضای باز" شده است. نوار غزه، جایی است که بیش از دو میلیون نفر در منطقه ای به مساحت 365 کیلومتر مربع در شرایط محاصره تقریباً کامل زندگی می کنند.
معاون سفیر فلسطین در بلژیک خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی مسئولیت تاریخی، سیاسی و اخلاقی دارند، زیرا "پروژه اسرائیل" از همان ابتدا یک پروژه اروپایی بود. جهان غرب برای سالیان متمادی اصل مشکل و تمام قطعنامه های بین المللی از جمله قطعنامه 1947 در مورد تقسیم فلسطین به دو کشور و حق بازگشت آوارگان فلسطینی را نادیده گرفت که هرگز اجرا نشد.
پیشتر، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا گفت که اکثریت قاطع وزرای خارجه اتحادیه اروپا از ادامه همکاری با دولت فلسطین و ادامه حمایت مالی از فلسطینی ها حمایت می کنند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل که به منافع ارضی طرفین مربوط می شود، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала