گزارش و تحلیل

"طوفان الاقصی"؛ آشکار شدن دیدگاه یک جانبه غرب درباره آنچه در فلسطین می گذرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر "طوفان الاقصی"؛ آشکار شدن دیدگاه یک جانبه غرب درباره آنچه در فلسطین می گذرد
طوفان الاقصی؛ آشکار شدن دیدگاه یک جانبه غرب درباره آنچه در فلسطین می گذرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
اشتراک
در غرب کسی نیست که حاضر باشد در خصوص جنایات اسرائیل علیه بشریت اظهار نظر کند.
اسپوتنیک به نقل از کانال الجزیره قطر می نویسد: عملیاتی که چندی پیش مقاومت فلسطین علیه اسرائیل آغاز کرده، یکجانبه گرایی غرب را فاش کرده است. غرب اقدامات اشغالگران اسرائیلی را دفاع از خود می داند و در عین حال فلسطینیانی را که از خود و سرزمینی که به حق به آنها تعلق دارد دفاع می کنند، تروریست می خواند.
در طول سال‌های اشغال وحشیانه کرانه باختری رود اردن توسط اسرائیل، ایالات متحده و اتحادیه اروپا کشتن فلسطینی‌ها را حق مشروع اسرائیل می‌دانستند و انتقام‌جویی اعراب را نوعی تروریسم می‌دانستند. با اشغال این موضع، غرب از این واقعیت غافل می شود که فلسطینیان حق مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل را دارند که توسط قوانین بین المللی برای آنها تضمین شده است.غرب خودش آشکارا این هنجارها و موازین را نقض می کند: در حالی که عزادار اسرائیل و خواستار رعایت معیارهای اخلاقی است، میلیاردها دلار هزینه می کند تا اوکراینی ها بتوانند روس ها را نابود کنند و همچنین حمله فلسطینیان به اشغالگران صهیونیست را اقدامی تروریستی می داند. آمریکا و اروپا این واقعیت را نادیده می گیرند که روزی نیست که سربازان ارتش اسرائیل به شهرهای فلسطین حمله نکنند، ساختمان ها را ویران می کنند، زنان را دستگیر می کنند و حتی در روز روشن آنها را می کشند.در حالی که غرب برای زنان سرباز اسرائیلی که در ارتش اسرائیل خدمت می کنند اشک تلخ می ریزد، نمی بیند که اسرائیلی ها دختران عرب را در خیابان ها لگد می زنند و می کشند. غرب نمی بیند که چگونه به مسجد الاقصی هجوم می آورند، آن را هتک حرمت می کنند در حالی که مسلمانان در آن نماز می خوانند. غرب با نگاه به این موضوع حتی یک کلمه هم نمی گوید.
хамас и израиль - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
پنجمین روز تنش میان اسرائیل و فلسطین؛ ادامه حملات متقابل + تصاویر
حتی قبل از 7 اکتبر، سربازان اسرائیلی 170 فلسطینی را در جاده ها به دلایلی که چیزی جز توهمات آنها نبوده، کشتند و از تیراندازی به مردم بیگناه پشیمان نشدند. در آن زمان غرب حتی مقدار کوچکی از هیاهویی را که اکنون به راه می اندازد، برپا نکرده است.
امروز تل آویو تصمیم گرفت ساکنان غزه را از غذا، آب، سوخت و برق محروم کند. وزیر دفاع اسرائیل آنها را "حیوان" نامید و هیچ کس در غرب وجود ندارد که در مورد این موضوعات که قوانین بین المللی آن را جنایت علیه بشریت می داند اظهار نظر کند.
اسرائیل همچنان به بمباران هر چیز زنده و بی جان در غزه ادامه می دهد، کودکان، زنان را می کشد و خانواده ها را سلاخی می کند تا اعتبار خود را که ناگهان در نتیجه حمله ویرانگر حماس از دست داده بود، باز گرداند. اما عزاداران در غرب تنها زمانی که بخواهند جنایتکاران را روسفید کرده و آنها را یک قربان جلوه دهند، به رویدادهای خاورمیانه توجه می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала