زلزله شدید غرب افغانستان شرق ایران را لرزاند

© Fotolia / Belishافزایش تعداد مصدومان زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران
افزایش تعداد مصدومان زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
اشتراک
زلزله شدید با قدرت اولیه ۶.۳ ریشتر بامداد امروز زنده جان افغانستان و مناطق شرقی ایران را لرزاند و موجب تعطیلی مدارس در تایباد ایران شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، شدت این زمین لرزه به حدی بود که در مناطق شرقی ایران به ویژه شهرستان تایباد را که نزدیک ترین شهرستان ایران به کانون زمین لرزه‌های شدید ولایت هرات است، لرزاند.
مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، قدرت این زمین لرزه را ۶.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین و محل وقوع آن را شهر "زنده جان" در ولایت هرات افغانستان عنوان کرده است که شدت این زمین لرزه در مشهد و شهرهای دیگر خراسان رضوی هم احساس شد
زنده جان در ۱۳۰ کیلومتری شهر تایباد و ۸۰ کیلومتری مرز ایران قرار دارد.
سرپرست فرمانداری شهرستان تایباد در گفت‌وگو با بیان اینکه تمام دستگاه‌های امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران در آماده باش هستند، اظهار کرد: با تصمیم شورای آموزش و پرورش جهت کاهش استرس دانش آموزان و خانواده‌های ایشان در شیفت صبح مدارس شهرستان تعطیل اعلام شد.
شنبه هفته جاری نیز وقوع چندین زلزله شدید بالای ۶ ریشتری در منطقه هرات افغانستان، که در مشهد و شهرستانهای مرزی شرق خراسان رضوی احساس شده بود، جان شمار زیادی از ساکنان نواحی روستایی کشور همسایه را گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала