تحویل موشک های رهگیر آمریکایی برای گنبد آهنین به اسرائیل

© Photo / Public Domainفعال‌سازی سامانه موشکی اسرائیلی 'گنبد آهنین' در آمریکا
فعال‌سازی سامانه موشکی اسرائیلی 'گنبد آهنین' در آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
اشتراک
کاخ سفید از تحویل موشک های رهگیر سامانه پدافند موشکی برای گنبد آهنین به اسرائیل خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی گفت که ایالات متحده انبار موشک های رهگیر اسرائیل را برای سامانه پدافند موشکی گنبد آهنین پر کرده است.
وی در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت: ما توانستیم مقداری از ذخایر ضد موشکی گنبد آهنین را با آنها پر کنیم. ما این ضد موشک ها را در اسرائیل نگه داشته بودیم و به آسانی به نیروهای دفاعی اسرائیل تحویل دادیم.
کربی افزود: انتظار می‌رود در روزهای آینده تجهیزات بیشتری به اسرائیل ارسال شود.
گفتنی است، صبح روز شنبه، 7 اکتبر اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، جنگنده های حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
International forum REW-2023 in Moscow - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
پوتین: ایران بدون هیچ مدرکی در تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل مقصر دانسته می شود
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
پس از نفوذ مسلحانه شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل، اوضاع در خاورمیانه به شدت بدتر شده است. حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در اورشلیم اعلام کرده است. اسرائیل محاصره کامل نوار غزه را اعلام و حملات خود را به آن و برخی از مناطق در لبنان و سوریه را آغاز کرد. درگیری ها در کرانه باختری نیز رخ می دهد. در میان فلسطینی ها بیش از 1 هزار کشته و بیش از 5 هزار زخمی، در میان اسرائیلی ها - حداقل 1.2 هزار کشته و بیش از 3 هزار زخمی شدند.
گردان های القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کردند که ده ها سرباز و افسر اسرائیلی را اسیر کرده اند. موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس، بعداً گزارش داد که بیش از 100 شهروند اسرائیلی، از جمله مقامات عالی رتبه نظامی، در نوار غزه دستگیر و نگهداری می‌شوند. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش گفت که تا پایان عملیات حماس هیچ مذاکره ای درباره اسرای اسرائیلی صورت نخواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала