اظهار نظر دبیرکل ناتو در مورد حادثه خط لوله گاز "بالتیک کانکتور"

© AP Photo / BALTICCONNECTAllseas pipe-lying vessel, lays Balticconnector pipeline in Gulf of Finland
Allseas pipe-lying vessel, lays Balticconnector pipeline in Gulf of Finland - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
اشتراک
ینس استولتنبرگ گفت که هنوز اطلاعاتی در مورد علل خسارت به خط لوله گاز "بالتیک کانکتور" وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که هنوز اطلاعاتی در مورد علل خسارت به خط لوله گاز زیر دریایی بین فنلاند و استونی وجود ندارد.
وی گفت: تحقیقات ملی در حال حاضر در فنلاند و استونی در حال انجام است. هنوز از دلایل این اتفاق اطلاعی در دست نیست... اما در صورت تایید این امر که این حادثه یک اقدام عمدی بوده است، پاسخ ناتو قاطع و متحد خواهد بود.
دبیرکل ناتو افزود: ناتو آماده کمک به تحقیقات در مورد این حادثه است و اطلاعات و و داده های جمع آوری شده را با متحدان آسیب دیده به اشتراک می گذارد.
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2023
نماینده روسیه: موضوع انفجار خط لوله های گاز نورد استریم هنوز بسته نشده است
روز سه‌شنبه، گازگرید فنلاند، اپراتور این خط لوله آغاز تحقیقات در خط لوله "بالتیک کانکتور" را اعلام کرد و سائولی نینیسته، رئیس‌جمهور فنلاند و پتری اورپو، نخست‌وزیراین کشوراعلام کردند که آسیب به خط لوله "بالتیک کانکتور" نمی‌تواند به دلایل طبیعی رخ داده باشد.
پلیس جنایی مرکزی فنلاند در حال بررسی این آسیب به عنوان خرابکاری است. خسارت وارده به خط لوله "بالتیک کانکتور" روز شنبه زمانی مشخص شد که یکی از اپراتورهای آن، گازگرید فنلاند، از کاهش غیرمعمول فشار در خط لوله "بالتیک کانکتور" گزارش داد.
"بالتیک کانکتور" یک خط لوله گاز است که بین شهر اینکو در فنلاند و پالدیسکی استونی ساخته شده است. حدود 80 کیلومتراز این خط لوله در کف دریای بالتیک ساخته شده است و قسمتی از آن در سطح زمین ساخته شده است که 55 کیلومترآن از استونی و 21 کیلومتر از فنلاند عبور می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала