گفتگوی وزرای خارجه ایران و عربستان با رنگ و بوی ورزشی

© MFA Iranدیدار وزرای خارجه ایران و عربستان
دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2023
اشتراک
تهران و ریاض بر حل مشکلات اخیر مربوط به دیدار فوتبال باشگاه های دو کشور در لیگ قهرمانان آسیا از مسیر احترام متقابل و گفتگو، تاکید کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب با و فیصل بن فرحان همتای خود از عربستان سعودی بصورت تلفنی گفتگو کرد. طرفین در این تماس تلفنی آخرین موضوعات روز روابط دو کشور را مورد رایزنی قرار دادند.
وزرای خارجه ایران و عربستان در این گفتگو ضمن اشاره به ضرورت سرعت بخشیدن به همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف، بر اتفاق نظر تهران و ریاض بر برداشته شدن قدم های لازم در این مسیر و بویژه بعد از دیدار اخیر امیر عبداللهیان با ولیعهد و نخست وزیر عربستان تاکید کردند.
تیم فوتبال الاتحاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2023
لغو عجیب دیدار فوتبال سپاهان و الاتحاد در اصفهان + تصاویر
در این خبر خاطرنشان شده است که روسای دستگاه های دیپلماسی ایران و عربستان سعودی با توجه به اهمیت نقش همکاری‌های فرهنگی و ورزشی در تقویت فضای دوستی میان دو ملت توافق کردند که به نهادهای ورزشی دو کشور توصیه کنند که مشکل اخیر بوجود آمده در جریان مسابقات باشگاهی دو کشور را در مسیر احترام متقابل، گفتگو و تفاهم حل و فصل کنند.
بن فرحان در این تماس تلفنی با تاکید بر تدوام برگزاری مسابقات فوتبال میان تیم باشگاهی دو کشور در راستای تقویت همکاری های همه جانبه تهران و ریاض، از همتای ایرانی خود برای حضور مشترک در اولین بازی فوتبال در عربستان سعودی دعوت بعمل آورد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала