"به سوی غرب"؛ اوکراین با یک درگیری جدید روبرو است

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر سربازان روسی که از اسارت اوکراین بازگشتند
سربازان روسی که از اسارت اوکراین بازگشتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2023
اشتراک
کشورهای میزبان پناهندگان از اوکراین ممکن است سعی کنند از آنها برای حل مشکلات جمعیتی خود استفاده کنند، موضوعی که می تواند به منبع تنش بین کی یف و متحدانش تبدیل شود.
به گزارش اسپوتنیک، همانطور که آلن بلوم، مدیر تحقیقات مؤسسه جمعیت شناسی فرانسه گفت، مهاجرت زنان یک مشکل نگران کننده برای اوکراین است. وی گفت: "تقریبا 80 درصد از خروج ها برای زنان و کودکان است که دومی نزدیک به سن خدمت اجباری است. مادران معمولاً می خواهند از آنها محافظت کنند که این امر باعث افزایش بیشتر کمبود مردانی می شود که می توانند در آینده به ارتش فراخوانده شوند".
جامعه شناس از دانشگاه پاریس - نانتر یولیا شوکان خاطرنشان کرد که کودکان اوکراینی در سیستم های آموزشی کشورهای میزبان ادغام شده اند و احتمالاً مادرانشان با آنها می مانند.
همانطور که نشریه لوموند اشاره می کند، برخی از کشورهایی که اوکراینی ها را پذیرا هستند، احتمالا سعی می کنند آنها را برای حل مشکلات جمعیتی خود نگه دارند. این مقاله می‌گوید: "این موضوع می‌تواند به منبع تنش بین کی یف و متحدان اروپایی‌اش تبدیل شود".
در عین حال، الکساندر گلادون جمعیت شناس از موسسه جمعیت شناسی و تحقیقات اجتماعی آکادمی ملی علوم اوکراین، گفت که کی یف باید در مورد این موضوع بهتر عمل کند و شرایط مناسب پس از جنگ، اتخاذ مدل اروپایی توسعه دموکراتیک و اقتصادی و دنبال کردن یک سیاست مهاجرتی جذاب را اعمال کند. .
او افزود که در طول سه دهه استقلال، اوکراین ده میلیون نفر را از دست داده است. این جمعیت شناس هشدار داد: "این نرخ کاهش بسیار سریعی است".
پیش از این، آکادمیک الا لیبانووا از آکادمی ملی علوم اوکراین خطر سقوط این کشور به "مارپیچ مرگ" را به دلیل بحران جمعیتی اعلام کرد. در پایان ماه جولای، منبع تحلیلی OpenDatabot، که داده‌های رسمی در اوکراین را جمع‌آوری می‌کند، گزارش داد که نرخ تولد در این کشور به پایین‌ترین سطح خود از زمان استقلال رسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала